Antyspam
› OGŁOSZENIA
› FIRMY
› ARTYKUŁY
ROENTGENA-LUTY-1-28-02

galeria zdjęć

wszystkie ›
B-1-POP-RADIO

Awantura o miejsca parkingowe. Przebudowa Rosoła wstrzymana?

› bieżące 11 dni temu    15.02.2017
sSławek Kińczyk
komentarzy 39 ocen 47 / 34%
A A A
Parking na RosołaParking na Rosoła fot. SK

Poszerzać Rosoła czy zachować parkingi dla mieszkańców? Przed takim dylematem stają władze dzielnicy naciskane przez swojego koalicjanta. Lokatorzy ze spółdzielni "Osiedle Kabaty" przy współpracy ze stowarzyszeniem "Projekt Ursynów" protestują przeciwko likwidacji części miejsc postojowych wzdłuż ul. Rosoła. Dzielnica odpowiada: od zawsze były tymczasowe.

Poszerzenie ostatniego wąskiego odcinka ul. Rosoła wraz z przebudową skrzyżowania z Wąwozową i przyszłą ulicą Rosnowskiego w planach miasta znajduje się od 2004 roku. Jednak dopiero w tym roku uda się rozpocząć wyczekiwaną przez kierowców przebudowę. Zrealizuje ją dzielnica za ok. 1,3 mln złotych.

Przez ostatnie lata trwały przygotowania do inwestycji - konsultowano założenia ze spółdzielnią "Osiedle Kabaty" i wspólnotami przy Rosoła 20 i 22. Projekt zakłada wybudowane drugiej nitki od Jeżewskiego aż do skrzyżowania Relaksowej z Rosnowskiego (połączenia z Wilanowem), której budowa ma zakończyć się już w lipcu tego roku.

W projekcie uwzględniono też potrzeby kierowców dojeżdżających do prywatnych placówek oświatowych i sklepu Lidl. Dla nich powstanie lewoskręt wraz z drogą odbarczającą. Wszystko po to, by odciążyć skrzyżowanie z Wąwozową, gdzie będzie zlokalizowana zawrotka.

- Na samo uzyskanie odstępstwa od zasady, że wyjazdów nie umiejscawia się w odległości mniejszej niż 200 metrów od głównego skrzyżowania, dzielnica czekała ponad cztery miesiące - mówi burmistrz Robert Kempa.

Zgodnie ze współczesnymi standardami nowy odcinek ul. Rosoła zyska również obustronną ścieżkę rowerową, nowe chodniki oraz przebudowany i mniejszy parking publiczny. I o ten właśnie parking trwa spór.

Ubędzie 90 czy 150 miejsc parkingowych?

Gdy dzielnica jest już gotowa do rozpoczęcia inwestycji (prace mają ruszyć na wiosnę), lokalne stowarzyszenie "Projekt Ursynów" współrządzące Ursynowem, rozpoczęło zabiegi o... zmianę projektu. Aktywiści dopiero teraz dostrzegli, że poszerzenie Rosoła pociąga za sobą zmniejszenie liczby miejsc parkingowych po stronie "Osiedla Kabaty". I protestują.

- Uważam, że należy podjąć wszelkie działania mające na celu zmianę tego projektu. Wierzę, że przy dobrej woli decydentów oraz zaangażowaniu mieszkańców, mamy szansę na wypracowanie optymalnego rozwiązania - mówi Kamil Orzeł z "Projektu Ursynów".

- Od ubiegłego roku nie ma możliwości parkowania po północnej stronie ul. Jeżewskiego (ubyło około 100 "miejsc") i teraz likwidacja kolejnych 150 wydaje się nie do końca trafionym pomysłem - dodaje szef "Projekt Ursynów".

Zdaniem drogowców, liczba znikających miejsc podawana przez działaczy "PU" jest znacznie przesadzona. Zarząd Dróg Miejskich precyzuje, że nie chodzi o likwidację 150 a 90 legalnych miejsc postojowych. W dodatku od zawsze "tymczasowych". Orzeł odpowiada, że miasto błędnie liczy miejsca, robi to wg współczesnych standardów planowania parkingów, a przy Rosoła jest teren z niewyznaczonymi miejscami, na którym mieści się dużo więcej aut - ok. 300.

Stowarzyszenie zwraca jeszcze uwagę na zaprojektowany zakaz wyjazdu z parkingu w lewo - w stronę centrum, co miejscy drogowcy tłumaczą względami bezpieczeństwa. Podobne rozwiązanie przyjęto podczas przebudowy wcześniejszych odcinków ul. Rosoła. Mieszkańcy muszą pojechać do najbliższego skrzyżowania, aby zawrócić w stronę centrum. Tak jest na całej ulicy i nikt o to nie ma pretensji. 

"Projekt Ursynów" nie przyjmuje jednak tych argumentów. W czwartek o godz. 19:00 organizuje w ratuszu spotkanie z mieszkańcami na temat znikającego parkingu i zakazu wyjazdu w lewo. Do pojawienia się na nim nawołuje także spółdzielnia "Osiedle Kabaty", której władze - wg dzielnicy - w listopadzie 2015 roku widziały projekt i wówczas nie miały do niego zastrzeżeń. Dlaczego mają teraz? Być może dlatego, że zmienił się zarząd.

- Nie znalazłem żadnych dokumentów w tej sprawie. Jestem tu od czerwca ubiegłego roku i nie mam informacji o konsultacjach - mówi Andrzej Kornacki, prezes SMB "Osiedle Kabaty".

Prezes uważa, że likwidacja ponad setki miejsc postojowych spowoduje katastrofę we wschodniej części osiedla - w kwartale między Bronikowskiego, Wąwozową, Rosoła i Jeżewskiego. Wokół bloków z wielkiej płyty niegdyś powstały ciągi pieszo-jezdne, które łatwo zablokować jednym źle parkującym samochodem. 

- Nie ma tu żadnych wolnych miejsc! Poza tym już teraz walczymy z kierowcami, którzy zastawiają drogę. Gdzie te wszystkie samochody z Rosoła się tu zmieszczą? - mówią mieszkańcy osiedla.

Tymczasem lokalny ratusz twierdzi, że zapewnienie miejsc postojowych członkom spółdzielni nie jest zadaniem dla dzielnicy, tylko dla administratora gruntów, czyli SMB "Osiedle Kabaty". W planie miejscowym dla "Ursynowa Południe - Kabaty" z 2008 roku przewidziano miejsce na duży wielopoziomowy parking dla mieszkańców - wzdłuż ul. Bronikowskiego. Spółdzielnia przez prawie 10 lat nie zdołała wybudować takiego parkingu. Dlaczego? 

- Robiliśmy taką analizę 5-6 lat temu, ale nie zdecydowano się wtedy na budowę. Wówczas nie było takiej potrzeby, było znacznie mniej aut. Koszt budowy jednego miejsca w takim obiekcie to ok. 30-35 tys. złotych, nie widzę możliwości sfinansowania tak dużej inwestycji, spółdzielnia nie ma takich środków własnych - przekonuje Kornacki. Dodaje, że zainteresowanie wynajmem po wysokiej cenie, wynikającej z wysokich kosztów byłoby niewielkie.

Dlatego władze spółdzielni oraz "Projekt Ursynów" chcą ponownego przeprojektowania parkingów wzdłuż Rosoła.

- Dopóki coś nie jest wybudowane i jest na papierze, to zawsze istnieje możliwość skorygowania. Chcemy się przekonać, czy można jeszcze coś zmienić - mówi prezes SMB "Osiedle Kabaty".

Ratusz: to już nie czas na zmiany

Dzielnica nie godzi się na sparaliżowanie ważnego dla całego Ursynowa projektu drogowego, na którego realizację czekano wiele lat. W lipcu tego roku ma być oddane pierwsze połączenie Ursynowa z Wilanowem przez ul. Rosnowskiego. Na wiosnę Ursynów rozpoczyna budowę 200-metrowego odcinka, Wilanów już swoje ponad 1,3 km wybudował. Jeśli poszerzanie Rosoła i rozbudowa skrzyżowania z Wąwozową opóźni się o rok (a mniej więcej tyle może potrwać zmiana projektu), kierowcy wyjeżdżający z Rosnowskiego utkną na niewydolnej krzyżówce.

Władze spółdzielni zdają sobie z tego sprawę i ostrożnie podchodzą do żądań zmian. To współkoalicjant władz Ursynowa - "Projekt Ursynów" jest nieustępliwy, co denerwuje burmistrza i współkoalicjantów.

- "Projekt Ursynów" dotarł już do granicy absurdu popierając... zwężenie na ul. Rosoła! Przecież to prosta droga do zakorkowania Kabat, szczególnie po wybudowaniu ul. Rosnowskiego - komentuje Antoni Pomianowski, szef konkurencyjnego stowarzyszenia Inicjatywa Mieszkańców Ursynowa. - Nawet w populizmie trzeba mieć minimum spójności - kwituje.

+ 16 głosów: 47 (34%) 31 -
dodaj zdjęcia Masz swoje autorskie zdjęcia? Dodaj je do naszego tekstu.
Komentarze (39)

Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

dodaj komentarz› pokaż według najstarszych
~ zuska
4 dni temu ocena: 0%  39
A dlaczego nie zrobiono odpowiedniego parkingu wzdłuż ul. Jeżewskiego od strony kortów. Jest tam szeroki pas zieleni (trawy) wystarczyło zrobić wcięcia na kilka samochodów i parkować na długość samochodu i szerokość samochodu wzdłuż Jeżewskiego . Odpowiednio zabezpieczyć przejścia dla pieszych. Obecnie rosną tam jakieś połamańce (drzewa). Wreszcie Pan Burmistrz powinien myśleć o swoich mieszkańcach a nie o Wilanowie, to my tutaj mieszkamy a nie Wilanów. Jak można było się zgodzić na wprowadzenie całego ruchu z Konstancina i Góry Kalwarii do Osiedla mieszkaniowego jakim jest Natolin Ursynów. Trzeba było zaczekać najpierw na Autostradę a nie od d.... strony robić inwestycje.
odpowiedz oceń komentarz 0 1
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ John
3 dni temu 15:07 ocena: 100% 38
nie zrobiono bo: 1. plan zagospodarowania nie pozwala 2. mieszkancy mieszkajcy przy Jezewskiego zdecydowali ze wola zielen. a jesli uwazasz ze zielen tutaj to "jakies polamance" to zglos do budzetu obywatelskiego projekt poprawy zieleni - beton parkingow tego nie poprawi.
~ Andrzej
7 dni temu ocena: 63%  37
Szanowni Państwo, Proponuję zrzutkę i wybudowanie sobie parkingu piętrowego na znacznie większą ilość samochodów, a jak usuniecie słupki, to zaparkujecie pod oknem, po staremu :-) Ja preferuję raczej sprawny wyjazd z Kabat do Centrum przez S2 - jest to ułatwianie życia nam wszystkim, a parkingi otoczone drucianą siatką powinny zniknąć tak, jak zniknęły z naszych ulic stragany. A co do ścieżek rowerowych, to owszem, ale nie kosztem zawężania jezdni - stanowcze nie temu idiocie, co przebudował za nasze pieniądze ul. Dereniową. Nie widziałem tam ani jednego roweru, ale zawsze jak tamtędy jadę do pracy boję się, że autobus przede mną się rozkraczy i nie będę miał jak go ominąć ani zawrócić...
odpowiedz oceń komentarz 5 3
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Asia
6 dni temu ocena: 20% 36
to strasznie Pan lękliwy. Kiedy ostatnio widział Pan autobus rozkraczony? Bo jeżdżę po Warszawie codziennie i ostatni raz widzialam kilka lat temu. Gdyby było tyle ulic w Warszawie co ścieżek rowerowych to też by mało samochodów jeździło. Proszę wziąć przykład z Amsterdamu, gdzie jeszcze kilkanaście lat temu nie było prawie żadnego roweru. Wybudowali infrastrukturę i ludzie zaczęli jeździć. Z internetu w Polsce też mało kto korzystał kilkanaście lat temu to idąc Pana tokiem rozumowanie nie trzeba było go rozwiajć.
~ swieze.powierze.dla.warszawy
8 dni temu ocena: 50%  35
Czekamy na ścieżkę rowerową i drzewa. Wystarczy przejść się po osiedlach - są ogłoszenia o wynajęcie/sprzedaż parkingów.
odpowiedz oceń komentarz 2 2
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ ehhh
8 dni temu ocena: 100%  34
No to prezes AndyJack Kornacki, który po pół roku zdecydował się ujawnić w KRS-ie, będzie mógł się wykazać ;-) Ostatecznie jako szef dwóch spółdzielni powinien być dwa razy skuteczniejszy.
odpowiedz oceń komentarz 2 0
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Kamil
8 dni temu ocena: 50%  33
Byłem na tym spotkaniu. Jacy aktywiści? Byli sami mieszkańcy osiedla, którzy wyśmieli ten projekt bo jest tak głupi. Tu już też dezinformacja ze strony autora artykułu
odpowiedz oceń komentarz 2 2
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Rudy
9 dni temu ocena: 63%  32
Sobie wybudujcie parking podziemny pod blokiem i po temacie. Skoro ja kupilem miejsce postojowe to Wy też możecie. NIe dziadowac
odpowiedz oceń komentarz 10 6
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ John
10 dni temu ocena: 73%  31
oj, to juz SMB OK nie twierdzi ze ma wystarczajaca ilosc miejsc a tylko zlosliwi mieszkancy wspolnot z Jezewskiego chca parkowac na ich osiedlu ? No prosze jaka zmiana.
odpowiedz oceń komentarz 11 4
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Łukasz
10 dni temu ocena: 60%  30
Jak to... protest. Przecież ma być poszerzenie a nie zwężenie...
odpowiedz oceń komentarz 9 6
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Orzeł
5 dni temu ocena: 100% 29
Kurcze, chyba miało być odwrotnie, pomyliłem ze Stryjeńskich
~ Kabaty od 20 lat a nie od wczoraj
10 dni temu ocena: 49%  28
Jak się kupuje mieszkanie i posiada samochód to naturalne jest zabezpieczenie sobie STAŁEGO miejsca parkingowego. Stałego czyli aktem notarialnym. Jeżeli ktoś wybiera mieszkanie przy Jeżewskiego bez garażu to ma problem, który sam stworzył i sam musi sobie poradzić. W budynku na rogu KENu i Jeżewskiego są wolne miejsca. Trzeba wynająć/ kupić i tyle. Socjalizm się skończył. Choć niestety wielu wspomina z rozrzewnieniem.
odpowiedz oceń komentarz 20 21
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ adamm
10 dni temu ocena: 78% 27
20 lat temu mogłeś kupić miejsce w garażu podziemnym?
oceń komentarz 25 7
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Ursynów od początku a nie od 20 lat
8 dni temu ocena: 83% 26
Jak socjalizm się skończył to płać pełną stawkę za bilety autobusowe, czemu to ma być dotowane z naszych podatków. Jak do ciebie goście autem przyjeżdząją to też ci muszą płacić? A na starym ursynowie gdzie niby te garaże pod blokami? Ale ok, widać, że faktycznie od niedawna tu mieszkasz, więc możesz nie wiedzieć.
oceń komentarz 10 2
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ pisklę
10 dni temu ocena: 42%  25
Widać jak niektórzych ursynowskich politykierów boli to, że radny Orzeł zajmuje się sprawami mieszkańców
odpowiedz oceń komentarz 15 21
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ nickt
10 dni temu ocena: 74% 24
Widać jak Orzełową młodzieżówkę boli to, że ktoś pokazał manipulacje i propagandę Przekrętu Ursynów
oceń komentarz 17 6
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Robert
2 dni temu 21:09 ocena: 100% 23
Orzeł zajmuje się tylko i wyłącznie swoimi czterema literami a wy jesteście jedynie jego tymczasowo potrzebnymi niewolnikami. Jeszcze chwila i się przekonacie harcerzyki co to za typek i jak zostaliście zmanipulowani. Fascynacja manipulantem przeminie ale dane osobowe zostaną. U kogo?
~ radykalny kierowca pewnie
10 dni temu ocena: 62%  22
Jest to bardzo nie w porządku wobec mieszkańców. Niedawno "zabrali" Jeżewskiego. Teraz Rosoła. Czy wszyscy musza przesiąść się na rower? Ma to jakiś związek z pasami rowerowymi na Ursynowie?
odpowiedz oceń komentarz 18 11
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ kocur
10 dni temu ocena: 47%  21
Projekt Ursynów tylko szuka pretekstu aby zaistnieć, ale tak nieszczęśliwie wybiera inwestycje drogowe do oprotestowywania, że trafia na takie w których za późno na jakiekolwiek zmiany.
odpowiedz oceń komentarz 25 28
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ abba
10 dni temu ocena: 50%  20
w interesie mieszkańców jest przebudowa, poprawa przepustowości a nie parkingi dla 100 osób, przyznane tymczasowo. Ruszajcie z tą inwestycją byle prędko !!!
odpowiedz oceń komentarz 26 26
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ matka
10 dni temu ocena: 48% 19
czy w interesie mieszkańców, np rodzic z czwórką dzieci jest mieć miejsce parkingowe 2 kilometry dalej?
oceń komentarz 12 13
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ nickt
10 dni temu ocena: 74% 18
To niech ten rodzic przymusi swoją spółdzielnię do zbudowania miejsc, które jest zobowiązana stworzyć
oceń komentarz 14 5
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ misiu
10 dni temu ocena: 50% 17
to przecież będzie droga, gdzie ta spółdzielnia ma wybudować te parkingi? na blokach? Miejsca były, do czasu kiedy nie powstały nowe bloki, tam niby miejsca są, ale ludzie przyoszczędzili i parkują gdzie indziej, głównie pod starymi blokami.
~ stefek
9 dni temu ocena: 100% 16
Skoro przyoszczędzili to sami są sobie winni
~ mieszkaniec
10 dni temu ocena: 81%  15
Na Ursynowie wpierw walczy się z parkingami, a następnie z mieszkańcami parkującymi w nieprzepisowych miejcach, co jest konsewkencją pierwszego... DOŚC TEJ PARANOI!!! JEDNO ALBO DRUGIE
odpowiedz oceń komentarz 25 6
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Mieszkaniec Dereniowej
2 dni temu 21:16 ocena: 100% 14
Orzeł zabiera ludziom nowe miejsca parkingowe przy ulicy bo mu się pasy nie widzą a tam gdzie te miejsca były nielegalne to chce je utrzymać zamiast wybudować ze swoim kumplem prezesem spółdzielni parking.
~ prosimy o stanowisko
10 dni temu ocena: 60%  13
to może pan Antomi Pomianowski z IMU wypowie się na temat merytorycznie zamiast samemu uprawiać populizm? ale on woli siedzieć cicho i liczy że wysiedzi tak sobie przynajmniej jednego radnego w przyszłych wyborach
odpowiedz oceń komentarz 21 14
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Pomianowski
10 dni temu ocena: 53% 12
Dzień dobry. Modernizacja Rosoła jest niezbędna, bo w tym roku powstanie ul. Rosnowskiego. Już dziś skrzyżowanie z ul. Wąwozową jest niebezpieczne i zakorkowane. Parking ma obowiązek zbudować spółdzielnia, która posiada odpowiednie grunty. Niestety problem w tym, że z jakiegoś powodu wielu kierowców płaci za paliwo, ubezpieczenie i naprawy, a z drugiej strony oczekuje że miejsce parkingowe zostanie im dane w prezencie. Skoro budowa miejsca kosztuje 30tys. to przy amortyzacji 15-letniej wyjdzie niewiele ponad 150zł miesięcznie za wynajem. Pominę zresztą, że w nowych inwestycjach ludzie płacą 20-30tys. za miejsce garażowe i nie oczekują, że ktoś im je zbuduje za darmo.
oceń komentarz 25 22
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ adamm
10 dni temu ocena: 35% 11
@Pomianowski - szanowny Panie odpowiem Panu jako mieszkaniec Ursynowa który patrzy na ten temat trochę z daleka. 1) skrzyżowanie jest tak jak Pan pisze zakorkowane - w godzinach szczytu może i tak ale jego przebudowa to moim zdaniem ukłon w stronę marketu który tam powstał i będzie się wiązał z poprawą jego komunikacji zewnętrznej. 2) czy skrzyżowanie jest niebezpieczne? To stwierdzenie powinno być poparte chociażby informacją od strony Policji odnośnie kolizji w tym miejscu więc proszę aby Pan to potwierdził. 3) czy uważa Pan że spółdzielnia powinna budować parking wielopoziomowy za pieniążki spółdzielców? Jest to chyba najgłupsza rzecz jaką mogliby zrobić. Lepszym rozwiązaniem jest budowa mieszkaniówki i możliwość taniego wykupienia miejsc postojowych dla mieszkańców - nowi inwestorzy na pewno częściowo pokryliby wkład ale... Ale to właśnie drogi publiczne są od tego aby zapewnić możliwość parkowania a nie prywatne spółdzielnie więc dlaczego jak Pan pisze płacimy różne opłaty
oceń komentarz 8 15
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ adamm
10 dni temu ocena: 38% 10
I podatki to jeszcze mamy wykładać pieniążki na miejsca parkingowe? Brzmi to jak kiepski żart z Pana strony tym bardziej że developerzy w dzisiejszych czasach zmuszają Pana do kupna miejsca postojowego z mieszkaniem... 4) przebudowa drogi jest z pewnością konieczna ale w jakim kształcie? Pozostawiam to mieszkańcom okolic i ZDMowi który ostatnio mieszkańców ma w głębokim poważaniu...
oceń komentarz 8 13
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ warsaviak
10 dni temu ocena: 78% 9
"drogi publiczne są od tego aby zapewnić możliwość parkowania " A myślałem że drogi są od jeżdżenia a parkingi od parkowania. Jak spółdzielnia ma za mało miejsc parkingowych to niech wybuduje parking za swoje, spółdzielcze, pieniądze. W nowych inwestycjach jakoś miejsca parkingowe są zapewnione i nikt nie narzeka ze musi za nie płacić.
oceń komentarz 14 4
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Pomianowski
10 dni temu ocena: 80% 8
Panie Adamie, dziękuję za rzeczowy komentarz. Odpowiadam: 1) market na pewno też na tym skorzysta, ale z drugiej strony z marketu korzystają mieszkańcy, często widzę tam całkowicie zapchany parking, więc ewidentnie ruch tam jest zwiększony, poza tym trzeba pamiętać o nadchodzącej budowie ul. Rosnowskiego; 2) Proszę bardzo, wg danych na tym skrzyżowaniu przez 8 lat miało miejsce 25 wypadków, dla porównania na podobnym skrzyżowaniu Wąwozowej ze Stryjeńskich było ich pięć; 3) Nie przeczę że budowa bloku byłaby rozsądna ekonomicznie, pytanie tylko czy efektem nie będzie zajęcie większości miejsc przez osoby w nim mieszkające. Kompletnie się nie zgadzam z tym że "drogi publiczne sa od zapewnienia miejsc parkingowych". To właściciel nieruchomości powinien je zapewnić, dlatego dziś nie da się zbudować bloku lub biurowca bez garażu. 4) Tyle że inwestycja jest znana od lat, a projekty były dostępne co najmniej kilkanaście miesięcy. Dlaczego wtedy nikt nie zgłaszal uwag? Pozdrawiam
oceń komentarz 12 3
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ adamm
10 dni temu ocena: 50% 7
@Pomianowski - 1) OK zgadzam się z Panem odnośnie Rosnowskiego 2) nie znałem statystyk więc opieram się na Pana informacji. 3) moim zdaniem ekonomia inwestycji i zdrowy rozsądek powinny być brane pod uwagę. Oczywiście że nie da się wybudować budynku bez miejsc parkingowych bo tak nakazuje WZtka lub MPZP ale nie powinno być to wyznacznikiem np sprzedaży komuś miszkania a tak jest obecnie. Będę jednak stał na stanowisku że pas drogi publicznej tam gdzie jest taka możliwość powinien zawierać ogólnodostępne miejsca postojowe. 4) zgadzam się z tym że na pewno jest znana ale proszę pamiętać że mieszkańcy zawsze dowiadują się ostatni o kształcie inwestycji - nie każdy śledzi strony urzędów itp szukając informacji wiec może dlatego nie zgłoszono uwag? Moim zdaniem zasłanianie się budową, pozwoleniami jest kiepskie ponieważ zawsze można wystąpić o zmianę PnB w części jednocześnie prowadząc budowę... pozdrawiam
~ adamm
10 dni temu ocena: 58% 6
@warsaviak - pamiętaj że jeżeli jest możliwość budowy miejsc postojowych w pasie drogi publicznej to warto to zrobić niezależnie od tego dla kogo jest to budowane.
~ były już czytelnik
10 dni temu ocena: 75%  5
Wasz serwis jak zwykle... Pyta wszystkich, nic nie sprawdza... I wychodzi zlepek półprawd.
odpowiedz oceń komentarz 21 7
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ stefek
10 dni temu ocena: 36%  4
Boże, kolejni do zwężania, sobie w domu na wsi zwężajcie a od Ursynowa się odczepcie!!!! Najpierw ten Wałkuski a teraz jakiś Projekt Ursynów, dajcie wreszcie spokój, PRECZ ZE ZWĘŻENIAMI!!!
odpowiedz oceń komentarz 16 29
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Kabatka
10 dni temu ocena: 67% 3
to Projekt Ursynów walczył ze wszystkimi zwężeniami ulic - a teraz po prostu znowu jest z mieszkańcami!
oceń komentarz 29 14
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ stefek
10 dni temu ocena: 45% 2
to dlaczego teraz walczy o zwężanie??? to bez sensu
oceń komentarz 10 12
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ abba
11 dni temu ocena: 62%  1
poszerzyć bezdyskusyjnie. Miejsca były tymczasowe, ten czas już się skończył. Poszerzenie jest konieczne przy zmianie układu drogowego na skutek budowy nowego połączenia z Wilanowem. Co to w ogóle za głupie dyskusje ????
odpowiedz oceń komentarz 36 22
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji