Antyspam
› OGŁOSZENIA
› FIRMY
› ARTYKUŁY
A1-TrzejMuszkieterowie(8)-od-08-11-2017-do-07-02-2018
B-1-POP-RADIO

Co z tą Rosnowskiego? Ursynów czeka, Wilanów też niegotowy

› bieżące miesiąc temu    20.10.2017
sSławek Kińczyk
komentarzy 25 ocen 2 / 0%
A A A
4 zdjęćDo połączenia Rosnowskiego i Relaksowej brakuje zaledwie kilkudziesięciu metrówDo połączenia Rosnowskiego i Relaksowej brakuje zaledwie kilkudziesięciu metrów fot. SK

Na przełomie listopada i grudnia przejedziemy ulicą Rosnowskiego z Kabat do Powsina - zapowiada burmistrz. Kierowcy nie wierzą, bo inwestycja już kilka razy złapała poślizg. Wbrew pozorom do otwarcia połączenia z Ursynowem nie jest gotowy także Wilanów. Wkrótce ma się za to rozpocząć przebudowa Relaksowej, która jest niezbędna do uruchomienia nowego połączenia.

Nowa ulica Rosnowskiego na Ursynowie to zaledwie 200 metrów - od Relaksowej do nowo wybudowanej Korbońskiego na Wilanowie. Całość ma stanowić wygodne połączenie między Kabatami a Powsinem i zakończyć mękę kierowców, którzy dziś jeżdżą prowizorycznym zjazdem przy ul. Rzekotki.

Problemów z inwestycją było tyle, jakby budowano autostradę. Najpierw z niewyjaśnionych powodów miasto nie chciało wydać pozwolenia na budowę - procedura trwała ponad 6 miesięcy. Gdy buldożery pojawiły się na budowie, na przeszkodzie stanęło gniazdo sójki, które w okresie ochronnym mieszkańcy wypatrzyli na jednym z drzew. 

Problemy z przetargami

Prace ruszyły dopiero w maju, i choć ulicę wybudowano w kilka tygodni (teraz drogowcy kończą ustawianie ekranów akustycznych), do jej otwarcia potrzeba jeszcze przebudowy ul. Relaksowej, którą kierowcy pojadą dalej. Brakuje dosłownie kilkudziesięciu metrów, by połączyć ulice.

Poszerzenie tej ulicy (wraz z budową drugiej nitki kabackiego odcinka ul. Rosoła i przebudową skrzyżowania z Wąwozową) jest w planach od lat, ale nie było na to pieniędzy. Gdy w 2015 roku się znalazły i wydawało się, że prace zostaną zsynchronizowane z budową Rosnowskiego, pojawiły się problemy. Po przeciągających się pracach projektowych, dopiero na początku tegorocznych wakacji dzielnica ogłosiła przetarg. Okazało się, że wykonawcy chcą 16 mln złotych a dzielnica w budżecie ma tylko 12 mln. Przetarg unieważniono.

Drugi przetarg ogłoszono po dwóch tygodniach, wyłączając z niego poszerzenie Rosoła. Ale sytuacja się powtórzyła - jedyna firma, która zgłosiła się do udziału w przetargu zażądała prawie 10 milionów, o pół miliona więcej niż zakładała dzielnica. Tym razem przetargu nie odwołano, a burmistrz zdecydował o zwiększeniu budzetu inwestycji o 560 tys. złotych. 

- Podpisaliśmy umowę na poszerzenie Relaksowej, budowę skrzyżowania z Rosnowskiego i przebudowę skrzyżowania Relaksowej z Wąwozową - mówi Robert Kempa. Prace mają ruszyć dopiero po podpisaniu umowy z miejskimi wodociągami, bo konieczna jest przebudowa rur. - W przyszłym tygodniu mam nadzieję, podpiszemy i tę umowę - mówi burmistrz.

Rosnowskiego przejezdna przed końcem roku?

Gotowa jest już tymczasowa organizacja ruchu na Relaksowej. Wykonawca - firma Falbruk - tak zaprojektowała prace, że ulica ma być przejezdna. Najpierw kierowcy będą jeździć po starej zwężonej nitce, bo roboty będą trwały na budowie nowej. Potem ruch będzie się odbywał po nowo wybudowanych uliczkach odbarczeniowych po wschodniej stronie Relaksowej - sama ulica zostanie zamknięta, np. skręt bezpośrednio z Wąwozowej będzie niemożliwy. Część ruchu od strony Kabackiej będzie wówczas odbywać się przez ul. Dembego. Szczegóły organizacji ruchu i terminy wkrótce przedstawimy na Haloursynow.pl.

Co ciekawe dzielnica obiecuje, że właśnie dzięki dobrze zaplanowanej organizacji ruchu, na przełomie listopada i grudnia uda się włączyć do ruchu nową ul. Rosnowskiego. Kierowcy będą mogli wjechać w nią, gdy gotowa będzie druga nitka Relaksowej. Pytanie czy Wilanów będzie gotowy? 

Korbońskiego (tak nazywa się ulica po stronie Wilanowa) jest już gotowa, ale trwają jeszcze odbiory techniczne, a ostatnio po obfitych opadach zapadł się fragment ścieżki rowerowej. Najwyraźniej są też problemy z odprowadzaniem wód opadowych, bo podczas ulew nowa ulica została zalana.

- Czekamy na wydanie pozwolenia na użytkowanie. Przewidujemy termin do połowy listopada - mówi Elwira Wiechecka z urzędu dzielnicy Wilanów, zapewniając nas, że odbiory się nie przedłużają.

Jeśli więc przebudowa Relaksowej się nie opóźni, połączenie zostanie oddane do użytku tak jak planuje Ursynów - w trybie "przejezdności". Wszystkie prace mają zakończyć się do końca roku. Wówczas droga zostanie oficjalnie oddana do użytku - w styczniu wyjadą na nią autobusy. 

Wiosną natomiast ma się rozpocząć poszerzenie ostatniego odcinka ul. Rosoła - od Wąwozowej do Jeżewskiego. Czyli inwestycja, która w planach dzielnicy miała być gotowa do końca roku, ale - ze względu na problemy ze znalezieniem wykonawcy - także opóźni się o pół roku.

ZOBACZ STAN ROBÓT NA ROSNOWSKIEGO:

Co z tą Rosnowskiego? Ursynów czeka, Wilanów też niegotowy
fot. REDAKCJA
+ 0 głosów: 5 (0%) 5 -
Komentarze (25)

Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

dodaj komentarz› pokaż według najstarszych
~ Wilanów
14 dni temu ocena: 33%  25
Pieprzeni egoisci z Ursynowa... macie metro więc musicie się liczyc z tym aby ułatwić do niego dojazd innym ludziom, nieważne czy warszawiakom czy niewarszawiakom, więc każde polaczenie to krok w kierunku cywilizacji! Co innego, że to akurat jest najmniej potrzebne z tych trzech planowanych połączeń Wilanowa z Ursynowem... w każdym razie gdyby nie cholerne protesty, ta ulica powstałaby już dawno i zaczęłaby się już może budowa Ciszewskiego bis. A tak i tak powstanie co ma powstać tylko przez was pajace wszystko się przeciąga!!
odpowiedz oceń komentarz 1 2
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ SK
miesiąc temu ocena: 26%  24
Najpierw zrobić ul. Ciszewskiego, a nie robić tranzyt przez Kabaty. Będzie POW i to powinno wystarczyć.
odpowiedz oceń komentarz 12 34
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ abc
miesiąc temu ocena: 76%  23
droga jest potrzebna bo dolina I pulawska stoja w korkach wiec bedzie cos od poludnia jakas alternatywa choc w jedna strone I tak ruch tam idzie
odpowiedz oceń komentarz 32 10
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Robert
miesiąc temu ocena: 62%  22
Znowu obsuwa. Kiedy wreszcie będziemy normalnie wyjechać z tej dziury?
odpowiedz oceń komentarz 26 16
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Janek
miesiąc temu ocena: 53%  21
Bardzo się cieszę. W końcu po ponad 27 latach oczekiwania władza realizuje obietnice. Droga była na planach z lat 80 i w końcu będzie oddana do użytkowania.
odpowiedz oceń komentarz 31 28
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Ursynowianin
miesiąc temu ocena: 52%  20
Ursynów wcale NIE CZEKA na tę inwestycję. Sprawi one, że jeszcze więcej chamusiów z swoich terenówkach będzie rozjeżdżać ludzi na KEN-ie.
odpowiedz oceń komentarz 36 33
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ hrabia
miesiąc temu ocena: 73% 19
Zgadzam sie, ze ta droga jet wbrew mieszkancom Ursynowa. Ale dlaczego "chamow w terenowkach", prostaku? Nie stac cie na terenowke czy masz jakies kompleksy?
oceń komentarz 16 6
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Zaq
miesiąc temu ocena: 60% 18
Pewnie ojciec ziemię na wsi sprzedał i kupił mieszkanie na Ursynowie a na terenówkę już nie starczyło więc stąd ta awersja do innych kierowców
oceń komentarz 15 10
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ MiKi
miesiąc temu ocena: 51%  17
Ta droga to TRANZYT przez Ursynów dla mieszkańców Konstancina, Powsina czy Góry Kalwarii i innych do Centrum, na Mokotów czy do Domaniewskiej i tamtejszych biur. Po co takie połączenie. Kabaty zalane zostaną tranzytem, a parking przy Tesko będzie całkowicie zapchany. Zatrzymać tą budowę do czasu wykonania POW, a dla Wilanowa i Ursynowa przedłużyć Ciszewskiego.
odpowiedz oceń komentarz 42 41
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Jan
miesiąc temu ocena: 77% 16
Argumentacja słuszna, ale niekonsekwentna. Skoro Rosnowskiego nie jest potrzebna mieszkańcom Ursynowa, to dlaczego inaczej ma być z Ciszewskiego. Moralność Kalego widać w rozumowaniu: "połączenie owszem, byle dalej od mojego domu".
oceń komentarz 30 9
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ sara
miesiąc temu ocena: 51%  15
To bardzo dobre wiadomości
odpowiedz oceń komentarz 29 28
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ tubylec
miesiąc temu ocena: 51%  14
Ursynowianie wyjdą na tym "jak Zabłocki na mydle". Cały ruch z Konstancina i okolic będzie się teraz przetaczał przez Ursynów. Ursynowianie będą mieli tylko więcej spalin, większy tłok na ulicach, a jeszcze się zwiększy jak rozkręci się na dobre budowany metodą odkrywkową tunel Południowej Obwodnicy Warszawy. Przez Ursynów w najbliższych latach z południa na północ mają być tylko trzy przejazdy: Rosoła, al. KEN i Dereniową/Stryjeńskich. Jak to się wszystko pomieści? Zamiast, tak jak chcieli mieszkańcy Ursynowa i Wilanowa, przedłużyć ul. Ciszewskiego na wschód, aż do al. Rzeczypospolitej, żeby połączyć centra obu sąsiadujących dzielnic, to wybudowano połączenie pod samym Lasem Kabackim, z którego mieszkańcy Ursynowa i Wilanowa nie będą korzystać wcale lub bardzo sporadycznie.
odpowiedz oceń komentarz 42 40
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ ASA
miesiąc temu ocena: 64% 13
Ursynów nie czeka. Ursynów tego połączenia nie chce, ale co zrobić skoro BURMISTRZ CHCE!
oceń komentarz 28 16
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Jan
miesiąc temu ocena: 82% 12
Proszę nie wypisywać bzdur, za przedłużeniem Ciszewskiego optowali głównie nowi mieszkańcy Wilanowa. Mieszkańcy Kabat gardłowali za Ciszewskiego, tylko ze złudną (jak się okazało) nadzieją, że kiedy powstanie Ciszewskiego Bis, to może nie będzie połączenia z Powsinem na Kabatach.
oceń komentarz 27 6
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ alisterkabat
miesiąc temu ocena: 78%  11
To dewastująca tę część Kabat inwestycja. Wezmą nas w "kleszcze" - z jednej strony tunel i autostrada (bez filtrów?) w odległości 1.5 km - z drugiej wysyp aut i tranzyt od strony Góry Kalwarii, Konstancina itp. A Bur - Mistrz zachwycony... bo pewnie za kilka lat będzie gdzie indziej.
odpowiedz oceń komentarz 36 10
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Misio
miesiąc temu ocena: 71% 10
Jak za kilka lat? Niech już za rok będzie gdzie indziej.
oceń komentarz 17 7
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ m.
29 dni temu ocena: 88% 9
np. w willi w Konstancinie.
~ a
miesiąc temu ocena: 51%  8
i dobrze! im później tym lepiej. Dłużej będzie spokój!
odpowiedz oceń komentarz 34 33
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ goostav234
miesiąc temu ocena: 61% 7
A co nie stać cie na samochód i został ci tylko rowerek? To dobrze im później powstaną jakieś wasze chore maziaje na jezdni tym lepiej a po wyborach zacznie sie kasowanie tych rowerackich głupot
oceń komentarz 22 14
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ hrabia
miesiąc temu ocena: 28% 6
Oczywiscie, ze dobrze. Otwarcie tej drogi w ogole powinno byc zablokowane przez Ursynow do czasu otwarcia prawdziwego polaczenia z Wilanowem. Polaczenie z Powsinem sluzy wylacznie mieszkancom Powsina, Konstancina, okolic GK itp. i bez innych, docelowych polaczen drogowych (POW, Ciszewskiego) zdewastuje Kabaty.
oceń komentarz 11 28
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Jan
miesiąc temu ocena: 77% 5
A gdzież to można znaleźć klasyfikację na połączenia docelowe i te niecelowe? Czy decyduje o tym jedynie odległość od własnego bloku? Kolejny głos Kabat?
oceń komentarz 27 8
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ tubylec
26 dni temu ocena: 53% 4
Do Jana: Po co nazywać to połączenie pod Lasem Kabackim połączeniem Ursynowa z Wilanowem? To połączenie pod Lasem nie usprawni połączenia obu sąsiadujących dzielnic. Przykład: niedługo zostanie oddany do użytku Szpital Południowy na Ursynowie, a mieszkańcy Wilanowa chcąc dojechać do tego szpitala będą mieli dwie drogi: 1/ tak jak obecnie przez Mokotów, czyli zatłoczoną Doliną Służewiecką, 2/ odległym od centrów obu dzielnic wybudowanym połączeniem pod Lasem Kabackim. Inna sprawa: dojazd Wilanowian do metra. Jakby przedłużono na wschód ul. Ciszewskiego, to sprawa byłaby prosta, bo w pobliżu skrzyżowania ul. Ciszewskiego z al. KEN jest wybudowany za 17 mln parking "Parkuj i jedź", który stoi pusty, a w pobliżu jest stacja metra Stokłosy. To "połączenie dzielnic" nie będzie służyć mieszkańcom tych dzielnic, tylko mieszkańcom Konstancina i okolicznych miejscowości nie leżących w granicach Warszawy. Niestety, to połączenie jest budowane z podatków mieszkańców Warszawy!
~ a
25 dni temu ocena: 38% 3
do goostav234: mam auto i mam rower chociaż nie wiem co z tym tematem ma wspólnego rowerek. Chore maziaje na jedni? likwidowanie ścieżek dla rowerów? Człowieku! leczysz kompleksy bo nie dostałeś na komunię rowerka i do tej pory nie opanowałeś umiejętności jazdy na rowerze? Ta droga mieszkańcom Kabat i Ursynowa jest potrzebna jak wrzód na d..... . Żeby ułatwić dojazd mieszkańcom Powsina, Piaseczna i GK utrudnia się życie mieszkańcom Warszawy. Korki, wypadki, spaliny i inny syf będą mieć ludzie pod oknami.
~ goostav234
25 dni temu ocena: 38% 2
Do budy roweraku! i nie udawaj że stać cie na samochód
~ a
24 dni temu ocena: 67% 1
do goostav234: masz coś do powiedzenia na temat czy jesteś tylko internetowym trolem, który pisze jakieś pierdy kiedy tylko sołtys włączy wf-fi na wsi?
Proba-DAGRASSO