Antyspam
› OGŁOSZENIA
› FIRMY
› ARTYKUŁY
ROENTGENA-01-02-do-30-06
B-1-POP-RADIO

Duże zmiany na Puławskiej. ZDM ogłosił przetarg

› bieżące 3 miesiące temu    8.02.2017
sRedakcja haloursynow.pl
komentarzy 25 ocen 19 / 84%
A A A
 fot. ZDM

Duże zmiany czekają ulicę Puławską. Dzięki wsparciu środków unijnych powstaną tam drogi dla rowerów, nowe chodniki i zieleń. Zmodernizowana zostanie również sygnalizacja świetlna. Miejscy drogowcy właśnie ogłosili przetarg na przebudowę wylotówki.

Inwestycja obejmie niemal 9-kilometrowy odcinek od ul. Domaniewskiej do granicy Warszawy. Droga dla rowerów na odcinku od ul. Domaniewskiej do ul. Niedźwiedziej będzie biegła po wschodniej stronie jezdni, zaś na pozostałym odcinku – po obydwu jej stronach. Powstaną również przejazdy poprzeczne przez ul. Puławską, w tym na węźle Wyścigi. Tam rowerzyści i piesi będą mogli przekroczyć Puławską wzdłuż Potoku Służewieckiego (zgodnie z koncepcją opracowaną przez urząd dzielnicy Mokotów) lub przebudowanym przejściem podziemnym dostosowanym do ruchu rowerowego. Przebieg drogi dla rowerów został określony w koncepcji, skonsultowanej z mieszkańcami.

Inwestycja nie ogranicza się do udogodnień dla rowerzystów

Ważną częścią przebudowy będzie modernizacja sygnalizacji. Zaplanowano kompleksową modernizację sygnalizacji na skrzyżowaniach z ul. Wałbrzyską/al. Lotników; ul. Bogatki/ul. Ludwinowską; ul. Kajakową/ul. Głuszca i ul. Karczunkowską/ul. Karmazynową. Na całym odcinku sygnalizacje zostaną skoordynowane, dzięki czemu możliwe będzie wprowadzenie „zielonej fali”. Geometria skrzyżowań i urządzenia sygnalizacji będą dostosowane do ewentualnego wyznaczenia pasa autobusowego – nie jest on jednak częścią tej inwestycji.

W ramach inwestycji przebudowane zostaną chodniki, w wielu miejscach pamiętające przebudowę ulicy z lat 70. Nową nawierzchnię z estetycznych płyt betonowych zyska ponad 18 tys. m kw. trotuarów – będzie to zatem największy remont chodników w Warszawie w ciągu ostatnich kilkunastu lat. Zadbamy również o zieleń uliczną. W ramach inwestycji przybędzie kilkaset nowych drzew, zaaranżowana zostanie również zieleń niska.

Prace potrwają do 2018 r.

Przebudowa ul. Puławskiej będzie realizowana w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Zarząd Dróg Miejskich ogłosił właśnie przetarg. Wybrany wykonawca będzie miał za zadanie wykonać szczegółową dokumentację budowlaną, uzyskać zezwolenie na realizację inwestycji i przeprowadzić roboty budowlane. Jeżeli uda się znaleźć wykonawcę i rozstrzygnąć przetarg, prace zakończą się do czerwca 2018 r.

Przy wyborze wykonawcy liczyć będzie się nie tylko cena. Punkty można otrzymać także m. in. za dodatkową dbałość o zieleń (w tym zaaranżowanie "parku kieszonkowego"), przeszkolenie pracowników z zasad dostępności architektonicznej, prowadzenie strony www o inwestycji, wizualizacje i plansze informacyjne na budowie oraz kolportaż ulotek informacyjnych mieszkańcom okolicy.

Inwestycja będzie realizowana przy wsparciu środków z Unii Europejskiej w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Jednym z celów tego instrumentu jest dążenie do zrównoważonej mobilności i zapewnienie alternatywnych dla samochodu możliwości poruszania się po aglomeracji. Program jest realizowany we współpracy z 39 gminami Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego.

(informacja prasowa ZDM)

+ 16 głosów: 19 (84%) 3 -
dodaj zdjęcia Masz swoje autorskie zdjęcia? Dodaj je do naszego tekstu.
Komentarze (25)

Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

dodaj komentarz› pokaż według najstarszych
~ marek
3 miesiące temu ocena: 83%  25
dlaczego nie będzie pasu dla autobusów
odpowiedz oceń komentarz 5 1
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Józef Paprot
3 miesiące temu ocena: 44%  24
Już się boję! Bo czego urzędasy się nie tkną, to spieprzą. Rzecz funkcjonująca obecnie może nie najlepiej, ale jakoś tam, po zmianach wprowadzanych przez miasto okazuje się ułomna i kulawa jak Quasimodo. Vide zielona fala na KEN i korki na samej KEN i przecznicach czy owe miejsca Kiss&Ride - to jakiś bzdet, humbug, rzecz nawet nie drugo-, ale trzeciorzędna! A robi się z tego osiągnięcie na miarę wybudowania obwodnicy. Łapska precz!
odpowiedz oceń komentarz 4 5
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ qwertyy
3 miesiące temu ocena: 93% 23
Dzisiaj znowu stałem 10 minut na dereniowej, żeby skręcić w lewo w ciszewskiego - bo tradycyjnie, dopóki się nie trafi jakiś pieszy który wciśnie, że chce przejść, to można by tak stać na ulicy do us...nej śmierci.
oceń komentarz 13 1
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ adamm
3 miesiące temu ocena: 100% 22
@qwertyy - to się nazywa koordynacja wg zdm:)
~ Jacek
3 miesiące temu ocena: 50%  21
Bardzo dobrze! Nikt nie planuje wykonania tych robót kosztem Puławskiej, więc nie wiem o co tyle krzyku? A jako kierowcę ucieszy mnie "przerzucenie" rowerzystów na ścieżkę rowerową z jezdni, którą aktualnie jeżdżą, i z której strony, którym pasem im się podoba. Teren po obu stronach Puławskiej jest tak duży, że chodniki i ścieżki się zmieszczą. Chodniki są w tak fatalnym stanie, że łatwo tam skręcić nogę. I nie zapominajcie, że Puławska to nie tylko Wasza droga do i z pracy, ale dla wielu ludzi ulica, gdzie korzystają z chodników, będą korzystać też ze ścieżki. Jak tv pokazuje inne kraje, gdzie infrastruktura drogowa rozwija się w każdym aspekcie - to się zachwycamy, to biadolimy, że taka Holandia może... że ludzie bardziej świadomi ekologicznie... tylko my Polacy nie dorośliśmy... ale jak w Polsce chce się coś poprawić, zmienić - to już zamach stanu. :( Czemu wy zawsze i we wszystkim widzicie problem? Chyba tylko Polak potrafi być wiecznie nieszczęśliwy..... Brawo ZDM :)
odpowiedz oceń komentarz 10 10
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ jano
2 miesiące temu ocena: 100% 20
Ścieżki są tak zaprojektowane żeby w przyszłości trzeba było zwęzić Puławską do 2 pasów, gdyby miał powstać buspas.
~ autochton
3 miesiące temu ocena: 100%  19
Do czerwca 2018 r.? Hahaha... Panie redaktorze, wy tak na poważnie? Wiedząc, jaki p*****nik jest choćby z budową niby wiaduktu na Karczunkowskiej?
odpowiedz oceń komentarz 9 0
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Pełnynocnik_rowerowy
3 miesiące temu ocena: 82%  18
Zamienić Puławską na rowerostradę ! I rozdawać wszystkich uczestnikom kombinezony z lajkry :)
odpowiedz oceń komentarz 14 3
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Cytad
3 miesiące temu ocena: 68%  17
Po tym jak ZDM wprowadził "zieloną falę" w al.KEN (w dużym, skrócie: wszystko stoi), to może niech oni lepiej dadzą tej Puławskiej spokój.
odpowiedz oceń komentarz 15 7
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ kocur
3 miesiące temu ocena: 37% 16
Zielona fala działa, pod warunkiem że jedzie się z przepisową prędkością. Niestety, ursynowscy kierowcy lubią przycisnąć, więc dojeżdżają do świateł trochę za wcześnie i trafiając na czerwone muszą się zatrzymać. Przez to następni, jadący już z przepisową prędkością trafiają na powoli ruszające ze skrzyżowania samochody, które zanim się rozpędzą zaburzają płynność ruchu. .
oceń komentarz 7 12
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ volta2
3 miesiące temu ocena: 40% 15
Przyaczam sie do kocura oczywiscie ze fala dziala, jest pieknie ustawiona, nic nie stoi - dopooki nie tafi sie miszcz prostej. od paru dni tez zauwazylam cos na ksztalt zielonej fali na rosola. zmiana na super, ale nei mozna jechacl wiecej niz 60km a nawet i 50.
~ adamm
3 miesiące temu ocena: 33% 14
@kocur, @volta2 - a może zrobimy przejażdżkę po KENie i jednak zmienicie zdanie? Możecie jechać 50km/h przy pustej drodze i gwarantuje Wam że zielona fala się skończy najdalej na ciszewskiego zjeżdżając od bartoka... pomijam fakt że fala ta powinna działać właśnie w godzinach szczytu aby odkorkować KEN. Niestety jest zupełnie odwrotnie.
~ Moriko1
3 miesiące temu ocena: 31%  13
Ktoś niżej napisał o strefie "30". Tak na Ursynowie na wszystkich uliczkach wewnętrznych, w tym bezpośrednio prowadzących do obiektów oświaty, powinna zostać wprowadzona STREFA OGRANICZENIA PRĘDKOŚCI do 30 km/godz.
odpowiedz oceń komentarz 9 20
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Szary człowiek
3 miesiące temu ocena: 67% 12
Jakby Cię w ... ironia kopnęła, to byś tego nie zauważył...
~ adamm
3 miesiące temu ocena: 79%  11
O ile będą to drogi rowerowe a nie pasy i zwężanie to OK! Minusem nałożenie się dwóch inwestycji tj. POW + to.
odpowiedz oceń komentarz 15 4
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Cytad
3 miesiące temu ocena: 100% 10
Drogi rowerowe - duży plus, przejazd wzdłuż Smródki - drugi duży plus. No i te chodniki tam są generalnie tragiczne-też na plus. Nie ma mowy o zwężaniu, ani wprowadzaniu buspasa. Zmiana jak najbardziej pożądana, choć znając życie dla niektórych oszołomów droga dla rowerów po obu stronach nie będzie wystarczającym argumentem, by przestać posuwać jezdnią.
oceń komentarz 11 0
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Jacek
3 miesiące temu ocena: 89% 9
Jeśli w sprawie POW dalej będzie tyle protestów i odwlekania to nie się co martwić nałożeniem się inwestycji :) Zrobią Puławską, a POW dalej będzie w sferze marzeń :)
~ elfw
3 miesiące temu ocena: 50%  8
Powiem krótko, trzeba współczuć mieszkańcom Piaseczna i okolic.
odpowiedz oceń komentarz 5 5
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ volta2
3 miesiące temu ocena: 54%  7
nie wiem, po co ładować miliony w chodniki na puławskiej(na ursynowskim odcinku) spotkać tam pieszych to jak spotkać yeti. ludzie są widywani tylko w najbliższej okolicy przystanków i przejść dla pieszych, a potem hop - w głąb osiedla - gdzie najczęściej żadnego chodnika nie ma. rowery spokojnie by się mieściły na tych chodnikach (wydzielić linią pas dla pieszych - i tak w znikomej ilości) - zamienionych na ddr... po diabła robić deptak z puławskiej skoro to taka nasza autostrada jakby jest (aranżacja zieleni niskiej - dobre sobie...)
odpowiedz oceń komentarz 7 6
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ m
3 miesiące temu ocena: 58%  6
ci rowerowi durnie naprawde nie maja nic do roboty, zacznijcie jezdzic na rowerach a nie proponowac bzdury za nasze pieniadze,
odpowiedz oceń komentarz 14 10
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ anotsiuk
3 miesiące temu ocena: 55%  5
Bierzemy widły i na barykady zatrzymać te chore pomysły lobby rowerowego!
odpowiedz oceń komentarz 11 9
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Marek
3 miesiące temu ocena: 67% 4
Co jest chorego w budowie drogi dla rowerów, która w dodatku nie likwiduje ani centymetra jezdni? Kierowcy tylko skorzystają, bo rowerzyści przestaną jeździć jezdnią
~ UrsynNiemcewicz
3 miesiące temu ocena: 71%  3
Bardzo pieknie tylko... 1. Buspasa nie beda realizowac gdyz podobno ma powstac S7 do tarczyna SIC! Szansa na zmniejszenie ruchu na Pulawskiej - 0% 2. "Dobra zmiana" zablokowala min na rok prace przy S7 (powstanie najwczesniej 2021 a realnei to nikt nie wie, pewnei w ramach kolejnego programu MegaSciema +) 3. Teraz w 2018 zablokuja ruch na CALYM Ursynowie, ktory jak narusza ten fragment po prostu stanie (nie wierze ze sie da bezkolizyjnie) 4. Nalozy sie budowa POW -- nie wierze ze nie znajda niespodziewanej "soczewki" ktora nie zamknie metra na kolejny rok Gdzie tu planowanie? Na chybcika wszystko.... Przez kolejne 2 lata szykuja Ursynowowi MEGA korek i MEGA smog ze spalin (chociaz podobno wplyw jest marginalny kazdy mieszkaniec Ursynowa wie jak "smakuje" powietrze wzdluz ul. Pulawskiej w godzinach szczytu. Jestem ZA inwestycjami ale nie w takim chaosie.
odpowiedz oceń komentarz 5 2
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Szary człowiek
3 miesiące temu ocena: 83%  2
Ja myślę, że koniecznie trzeba zwęzić Puławską do jednego pasa, wprowadzić szykany spowalniające ruch a pas rowerowy puścić po jezdni. Dzięki temu będzie bezpieczniej, a o to przecież chodzi! Ech, gdyby jeszcze wprowadzono strefę 30...
odpowiedz oceń komentarz 15 3
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Robert
3 miesiące temu ocena: 40% 1
Były konsultacje, trzeba było zgłosić poprawki a nie teraz jęczysz na forum. Myślisz że to uleczy Twoje kompleksy? Jej, co za ludzie...