Antyspam
› OGŁOSZENIA
› FIRMY
› ARTYKUŁY
A-1-GREEN-NERO-17-03-17-04
B-1-POP-RADIO

Pasy rowerowe do likwidacji?

› bieżące miesiąc temu    24.01.2017
sSławek Kińczyk
komentarzy 46 ocen 39 / 72%
A A A
Pasy rowerowe na Cynamonowej do likwidacji?Pasy rowerowe na Cynamonowej do likwidacji? fot. SK

Referendum ws. odwołania władz Ursynowa, likwidacja komunikacji miejskiej, likwidacja pasów rowerowych na Dereniowej i Cynamonowej czy przeniesienie bazarku "Na Dołku" na... parking P&R Stokłosy. To najbardziej oryginalne projekty zgłoszone do Budżetu partycypacyjnego 2018. Padł rekord. Zgłoszono aż 207 pomysłów.

O północy minął termin na zgłoszenie pomysłów do Budżetu Partycypacyjnego na 2018 rok. Po raz kolejny padł rekord. Mieszkańcy Ursynowa zgłosili ponad 200 projektów.

- W tej chwili wg naszych szacunków mamy 207 zgłoszonych projektów, zarówno tych elektronicznych jak i papierowych. Ta liczba może się jeszcze zmienić, bo wprowadzamy do systemu kolejne projekty i eliminujemy te zdublowane - mówi Łukasz Ciołko, wiceburmistrz Ursynowa.

Liczba 207 robi wrażenie, w poprzednich latach projektów było zdecydowanie mniej. W 2014 roku - 123, w 2015 - 125 a w 2016 - 194.

Zdaniem wiceburmistrza, to przykład wielu zrealizowanych i ciekawych projektów zachęcił mieszkańców do zgłaszania własnych pomysłów.

- To też efekt pracy u podstaw. Promocji w szkołach, maratonów pisania projektów, zaangażowania lokalnych komitetów oraz spokojniejszego klimatu, jaki był w ubiegłym roku wokół akcji - przekonuje Ciołko.

Wśród pomysłów - odwołanie władz Ursynowa i likwidacja pasów rowerowych

Najwięcej projektów dotyczy małych spraw, które od lat "leżą odłogiem". Mieszkańcy chcą masowo doświetlać niewidoczne przejścia dla pieszych, jest też kilka sygnalizacji świetlnych - m.in. na Dereniowej. Widać wpływ codziennych informacji o smogu w Warszawie - zgłoszono pomysły budowy trzech wież antysmogowych, instalacji oczyszczających powietrze przy udziale mchu, czujników skażenia powietrza czy stacji ładowania pojazdów elektrycznych.

Jak co roku jest parę projektów, które już teraz wzbudzają emocje. Wśród nich - dwa dotyczące likwidacji pasów rowerowych na ul. Dereniowej oraz Cynamonowej. W zamian autorzy proponują budowę ścieżek rowerowych.

- Stojący autobus zatrzymuje rowerzystę jaki i pojazdy służb ratunkowych. Chcemy by rowerzyści także ci mali w towarzystwie rodziców mogli czuć się bezpieczni bez ryzyka iż wpadną na pieszego, a także żeby nie było ryzyka kolizyjnego z pojazdami jak to ma miejsce na Cynamonowej, gdzie pas urywa się w kilku miejscach bez śladu. nie wiadomo co dalej robić - pisze autor projektu poprawy bezpieczeństwa na tej ulicy.

Zwolennicy pasów rowerowych już sprzeciwiają się tym pomysłom, dając temu wyraz w komentarzach pod projektami.

- Projekt wygląda na zgłaszany raczej przez "Samochodowe Kabaty" niż przez "Pieszy Ursynów". Pasy rowerowe są bezpieczne, rowerzyści nimi jadący są znacznie lepiej widoczni zza kierownicy co zmniejsza ryzyko potrąceń na przejazdach rowerowych przez ulice poprzeczne. To rozwiązanie stosowane powszechnie w Europie zachodniej, chociażby w Berlinie, gdzie jeżdżą po nich również dzieci. Infrastruktura rowerowa poza jezdnią nie zapewnia większego bezpieczeństwa - pisze pan Jakub.

Wszystko wskazuje na to, że oba projekty cofnięcia zmian na Dereniowej i Cynamonowej będą rozpalały emocje do czerwoności.

Sporo jest projektów tworzących placyki zabaw, sadzenia nowych drzew, budowania chodników, ale też projektów "miękkich": zajęcia plastyczne dla dzieci, klub młodzieżowy na Ursynowie, maratony zumby czy dyskusje nad stanem edukacji. 

Kilka oryginalnych projektów jak zwykle złożył Krzysztof Olędzki, ursynowski korwinista, m.in. rozpisania referendum o odwołaniu władz dzielnicy, rozpoczęcia dyskusji o likwidacji komunikacji miejskiej, wprowadzenia lokalnej waluty na Kabatach czy kursu dla obecnych 20-40 latków - "Jak przeżyć za 200 zł z emerytury, gdy ZUS zbankrutuje". 

W tym roku do wydania jest 6,3 mln złotych. Ursynów podzielono na trzy obszary: Zielony Ursynów (1,5 mln zł), Ursynów Wysoki Północny (Jary, Stokłosy) - 2,7 mln zł oraz Ursynów Wysoki Południowy (Natolin i Kabaty) - 2,1 mln zł. Zrezygnowano z obszaru ogólnodzielnicowego.

Zgłaszanie zakończone, czas na weryfikację

Ursynowscy urzędnicy już zabierają się za sprawdzanie i weryfikowanie projektów. W tym roku będzie na to więcej czasu.

- Nowością jest to, że urzędnicy zaangażowani są jeszcze przed dyskusjami nad projektami. Wcześniej będziemy mogli wyłapać ew. konflikty społeczne - mówi Łukasz Ciołko.

W poprzednich latach autorzy projektów mieli poważne zastrzeżenia do pracy urzędników zajmujących się Budżetem Partycypacyjnym. Narzekali na brak przepływu informacji. Urząd obiecuje, że to się zmieni.

- Opracowaliśmy reguły, które wyeliminowały problem w komunikacji. Stawiamy na skuteczną informację dla projektodawców - dodaje wiceburmistrz Ciołko.

Być może projekty będą rzetelniej weryfikowane niż w przeszłości. Po raz pierwszy urzędnicy, którzy odrzucą projekt mają bowiem obowiązek stanąć przed zespołem ds. BP - będą musieli wytłumaczyć powody swojej negatywnej opinii.

Do 8 maja urząd będzie weryfikować projekty, w marcu rozpoczną się publiczne dyskusje z autorami projektów organizowane w urzędzie dzielnicy a najważniejsze - czyli głosowanie odbędzie się od 14 do 30 czerwca.

+ 28 głosów: 39 (72%) 11 -
dodaj zdjęcia Masz swoje autorskie zdjęcia? Dodaj je do naszego tekstu.
Komentarze (46)

Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

dodaj komentarz› pokaż według najstarszych
~ ekolog
miesiąc temu ocena: 32%  46
"Obwodnica przez Ursynów" do likwidacji!
odpowiedz oceń komentarz 7 15
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ elfw
miesiąc temu ocena: 100%  45
Byłoby sprawiedliwe, gdyby na każdy projekt można było głosować tak/nie i później wybrać te o najkorzystniejszym współczynniku głosów. Dlaczego tak nie jest, to już zupełnie inna historia ...
odpowiedz oceń komentarz 20 0
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Czubaka
miesiąc temu ocena: 38%  44
Jako mieszkaniec Cynamonowej - wara od pasów rowerowych. Łatwiej mi wyjechać samochodem, przyjemniej jeździć rowerem. Jak Wam nie pasuje, to won spod moich okien na KEN i Rosoła.
odpowiedz oceń komentarz 30 49
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ stefan
miesiąc temu ocena: 64% 43
W takim razie, bedzie Ci bardzo przykro, kiedy zdemontują tę kosmiczną bzdurę.
oceń komentarz 38 21
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ adam
miesiąc temu ocena: 64% 42
Jakp mieszkaniec Cynamonowej będę głosował za zlikwidowaniem ścieżki rowerowej gdyż: - utrudnia dojazd Straży pożarnej, - utrudnia dojazd pogotowia ratunkowego - brak zatoczek autobisowych powoduje zatory i wydłuża mój czas przejazdu - jako rodzic nie widzę możliwości skorzystania z tej pseudo ścieżki rowerowej z dzieckiem - wolę jeździć po ścieżkach obok chodnika
oceń komentarz 27 15
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Marek
miesiąc temu ocena: 39% 41
Ciekawe ile głosów dostanie koleś który zgłasza likwidację pasów. Pewnie tylko tych kilkunastu krzykaczy z tego forum i ich rodzin.
oceń komentarz 15 23
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ :P
miesiąc temu ocena: 33% 40
Jako mieszkaniec okolic Lasu Kabackiego powinienem napisać to samo: won spod moich okien :) Podobnie mógłby zrobić każdy. Tyle, że wtedy trudno będzie spełnić takie postulaty.
oceń komentarz 7 14
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Artur
miesiąc temu ocena: 38% 39
Antyprojekt prawdopodobnie nie przejdzie werfyfikacji w urzędzie, aczkolwiek nigdy nie wiadomo czego się spodziewać po tych urzędowych mózgach.
oceń komentarz 9 15
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ adamm
miesiąc temu ocena: 100% 38
@Marek - może jednak się mylisz i mieszkańcy zagłosują za tym projektem? Osobiście jestem za! Ja wiem że Ty i tobie podobni umawiacie się jako masa krytyczna i zielone mazowsze gdzie i jak głosować... i jaka to idea budżetu partycypacyjnego jeśli grupa "reprezentująca środowisko warszawskich rowerzystów" jak to o sobie mówicie nie mająca żadnego mandatu do reprezentacji nas jako mieszkańców Ursynowa mówi nam co jest dobre a co złe? Na jakiej podstawie?
~ rowerzystka-kierowca-piesza
miesiąc temu ocena: 58%  37
Tak myślałam, że następny projekt z budżetu partycypacyjnego zlikwiduje poprzedni "chory pomysł" na zbudowanie na ul. Dereniowej niebezpiecznych zarówno dla kierowców jak i rowerzystów oraz pieszych slalomowych ścieżek. Tylko utopionych pieniędzy żal.
odpowiedz oceń komentarz 23 17
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ adamm
miesiąc temu ocena: 90%  36
Słuchajcie my tu gadu gadu ale był karambol na A1! Natychmiast trzeba zwęzić autostradę do 1 pasa ruchu i wyznaczyć pasy rowerowe z przyległymi miejscami postojowymi! Nie należy zapominać aby wprowadzić na całej długości strefę "TEMPO 30" :)
odpowiedz oceń komentarz 35 4
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Pełnynocnik_rowerowy
miesiąc temu ocena: 97% 35
Na bramkach autostradowych powinny być punkty veturilo, gdzie kierowcy, albo raczej pasażerowie dowożeni pociągami i eko-busami przesiadaliby się na rowery i mknęliby po dwóch albo i trzech pasach !
oceń komentarz 28 1
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ nie dla debili
miesiąc temu ocena: 100% 34
zlikwidować parkingi i ustawić w zamian stojaki rowerowe
~ deklaracja
miesiąc temu ocena: 81%  33
Do pogiętych zwolenników pasów rowerowych "w ciągu Dereniowej": - Absolutnie nie jest prawdą, że wszyscy rowerzyści bronią tego debilizmu! W sezonie często weekendowo przemieszczam się z Jarów do Lasu Kabackiego i dalej - i jeżeli wybieram ciąg Dereniowej to jadę ... po chodniku. BEZPIECZNIEJ I SPOKOJNIEJ. I deklaruję, że nadal będę to czynić, choć oczywiście wolałbym przyzwoitą ścieżkę w miejscu części szerokiego chodnika. Szkoda życia, szkoda zdrowia psychicznego. Nie po to w weekendy wsiadam na rower, by walczyć o życie, to nie moja bajka. Jak ktoś ma za wysoki poziom adrenaliny to może niech sobie kupi pompkę do penisa, a nie uszczęśliwia świat, w tym mnie. No chyba że to nie adrenalina, a genetyczny zanik płata czołowego ...
odpowiedz oceń komentarz 39 9
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Artur
miesiąc temu ocena: 56%  32
Podziękujmy serdecznie przy następnych wyborach panom Kempie, Orłowi/Ciołkowi i Pomianowskiemu za ten cały syf wokół budżetu partycypacyjnego, za to skłócanie mieszkańców i co najważniejsze - za wyrzucanie naszych pieniędzy w błoto!
odpowiedz oceń komentarz 23 18
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ maluszek z mamą
miesiąc temu ocena: 75%  31
Niestety rowerzyści uważają, że są najważniejsi na ścieżkach rowerowych. Rowerzysta nie przepuści pieszego, nawet gdy na ścieżce rowerowej jest wymalowane przejście dla pieszych, jeszcze wyrazi słownie swój gniew, że pieszy wchodzi na pasy. Może dla rowerów powinno się stawiać np. znaki stop przed przejściami przez ścieżki rowerowe lub znaki ograniczenia prędkości?
odpowiedz oceń komentarz 40 13
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ elfw
miesiąc temu ocena: 70% 30
Trudno się spodziewać, że taki rowerzysta, który nie przepuszcza pieszych i jeszcze na nich bluzga, będzie przykładnie zwracał uwagę na znaki. Dlatego proponuję nowy projekt "Bezpieczne przejścia dla pieszych na ścieżkach rowerowych", odtąd ścieżki rowerowe będziemy zwężać, względnie prowadzić je slalomem :)
oceń komentarz 31 13
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ marek
miesiąc temu ocena: 23% 29
Tyle, że na dziś na ścieżkach rowerowych obowiązuje to samo prawo co na jezdniach - nie ma prawa nakazującego ustępowanie pieszym zbliżającym się do przejścia, jest tylko gdy pieszy już na przejściu jest. Nie sądzę, by odsetek ustępujących rowerzystów różnił się jakoś istotnie od odsetka kierowców, którzy grzecznościowo przepuszczają pieszych.
oceń komentarz 7 23
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ elfw
miesiąc temu ocena: 100% 28
~Marek: tak naprawdę, nie ma sensu myśleć o rowerzystach i kierowcach jak o rozłącznych grupach, rozsądny kierowca będzie też rozsądnie jeździł na rowerze, natomiast chamski rowerzysta i kierowca-wariat to często ta sama osoba.
oceń komentarz 13 0
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ obserw
miesiąc temu ocena: 96% 27
@marek - ty na serio, czy chciałeś być zabawny ??? jeżeli pieszy wchodzi na przejście to ma pierwszeństwo - na ścieżce rowerowej również. jesteś w stanie to pojąć ?
oceń komentarz 22 1
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Do obserw
miesiąc temu ocena: 5% 26
Dzieciaku, czy znasz przepisy dotyczące przejść dla pieszych? Jeżeli nie to sobie poczytaj i się doucz a nie siej głupot w komentarzach. W Warszawie na drogach rowerowych (w odróżnieniu od jezdni) nie ma żadnych przejść dla pieszych, te malowane zebry nimi nie są.
oceń komentarz 1 19
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Pełnynocnik_rowerowy
miesiąc temu ocena: 81% 25
Czyli według rowerowców to pieszy ustępuje na ścieżce nawet jeśli są na niej pasy ? A zatem na Dereniowej/Cynamonowej samochody ustąpią pieszemu na przejściu, ale cykliści już nie ! Takie rzeczy tylko z HGW i jej pełnym....
oceń komentarz 17 4
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Pusty nocnik
miesiąc temu ocena: 10% 24
Ścieżki to są w lesie kołku!
oceń komentarz 2 19
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ adamm
miesiąc temu ocena: 84% 23
Rowerzystom polecam w szczególności art. 33 ust1 http://isap.sejm.gov.pl/Downlo... @marek - jeżeli twierdzisz że nie masz obowiązku zatrzymać się i ustąpić pieszym to tylko potwierdza to o czym piszą mieszkańcy - że wy uważacie pieszych za wrogów i żadnej poprawy bezpieczeństwa pieszych w projektach BP nie ma a jedynie wasza wygoda za nasze podatki! @ pusty nocnik - twój nick i wypowiedź jasno obrazuje co masz pod kaskiem a wręcz to że czegoś tam brakuje. Może lepiej jednak zejść z kołka i usiąść na siodełku? Poluźnij też kask bo chyba za bardzo ciśnie...
oceń komentarz 16 3
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Do adamm
miesiąc temu ocena: 13% 22
Co chciałeś polecać? Bo wskazany artykuł 33 ust 1 mówi o ustępowaniu pieszym na ciągach pieszo-rowerowych, na Ursynowie takich nie ma.
oceń komentarz 3 20
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ adamm
miesiąc temu ocena: 79% 21
Widzę że z czytaniem u was też problem... "...kierujący rowerem korzystający z DROGI DLA ROWERÓW i pieszych..." nie róbcie z siebie durni większych niż jesteście i nie próbujcie przeinaczać rzeczywistości...
oceń komentarz 19 5
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Kabaty zielone
miesiąc temu ocena: 89% 20
czytam te komentarze i zastanawiam się nad tym czy rowerowcy to nie jest czasem inny gatunek ?
oceń komentarz 17 2
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Do adamm
miesiąc temu ocena: 21% 19
Jak można być tak ograniczonym umysłowo żeby nawet cytując tekst upierać się że jest w nim napisane coś innego nić się cytuje? Czytasz "droga dla rowerów i pieszych" i udajesz że nie rozumiesz??? Mam nadzieję że nie masz prawa jazdy.
oceń komentarz 5 19
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ adamm
miesiąc temu ocena: 90% 18
poluźnij kask i zdejmij lajkry bo uciskają... ograniczonym to trzeba być naprawdę jeżeli nie rozumiesz że prawo o ruchu drogowym nie posiada definicji drogi dla rowerów i pieszych. Jest albo droga dla rowerów albo dla pieszych czyli chodnik... I tutaj jest mowa o: 1) drodze dla rowerów 2) drodze dla pieszych czyli chodniku.
oceń komentarz 18 2
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Artur
miesiąc temu ocena: 5% 17
@Do adamm Dyskusja z tym frustratem "adammem" nie ma sensu, typ ma centralnie zakuty łeb, a zazwyczaj gdy brakuje mu argumentów to pisze coś o lajkrach albo jądra. Szkoda czasu na tego dziadka z projektu ursynów.
oceń komentarz 1 19
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ adamm
miesiąc temu ocena: 90% 16
Ja przynajmniej piszę pod jednym nickiem a nie zmieniam go co chwilę i udaje nie wiadomo kogo. Poczytajcie dzieciaki przepisy to pogadamy. W gimnazjach was widać nawet czytania ze zrozumieniem nie nauczyli. Oprócz obrażania i wyzywania innych nie macie żadnych argumentów...
oceń komentarz 19 2
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Do adamm
miesiąc temu ocena: 0% 15
To sprawdź co oznacza znak C-13/16 i przestań się chwalić swoją niewiedzą.
oceń komentarz 0 13
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ adamm
miesiąc temu ocena: 87% 14
@Marek/do obserw/pusty nocnik/do adamm - jesteś tanim propagandystą - pisać pod różnymi nickami... akurat znaki C-13 i C-16 to są dwa znaki i dopuszcza się ich wspólną kombinację co nie oznacza że jest to jeden znak C-13/16 to tak tylko dla uściślenia. Jeszcze raz zapytam: gdzie w prawie o ruchu drogowym masz definicję drogi dla rowerów i pieszych? Zamiast się spierać poczytaj...
oceń komentarz 13 2
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ .
miesiąc temu ocena: 0% 13
No to jak nie ma takiej definicji to po co przytaczasz artykuł w którym cytujesz o "drodze dla rowerów i pieszych"? I jeszcze uczysz innych że to to samo co droga dla rowerów.
oceń komentarz 0 11
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ stefan
miesiąc temu ocena: 100% 12
Typ powyżej chyba właśnie pobił rekord w ilości wpisów pod różnymi nickami :-)
oceń komentarz 12 0
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Pełnynocnik_rowerowy
miesiąc temu ocena: 76%  11
Zamienić ścieżki rowerowe na parkingi !
odpowiedz oceń komentarz 28 9
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ elfw
miesiąc temu ocena: 72% 10
Albo sprywatyzować, a już nowy właściciel będzie najlepiej wiedział, czy zamienić na parkingi czy wprowadzić winiety! :)
oceń komentarz 13 5
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ kodowiec
miesiąc temu ocena: 59%  9
Ursynów nie ugiął się pod anty obywatelską nagonką rządzącej Ursynowem koalicji. Brawo Ursynów!
odpowiedz oceń komentarz 10 7
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Pierzy Ursynów
miesiąc temu ocena: 39%  8
"Wcześniej będziemy mogli wyłapać ew. konflikty społeczne" - mówi Łukasz Ciołko odpowiedzialny za Budżet Partycypacyjny występujący z ramienia Projektu Ursynów wiceburmistrz ( ten sam który nie widział wcześniej żadnego problemu z pasami rowerowymi proponowanymi w ramach BP za który odpowiada ) "W poprzednich latach autorzy projektów mieli poważne zastrzeżenia do pracy urzędników zajmujących się Budżetem Partycypacyjnym. Narzekali na brak przepływu informacji. Urząd obiecuje, że to się zmieni." - to chyba już mówi Maciej Antosiuk który jako przewodniczący BP także nie widział żadnego problemu z weryfikacją projektów. Teraz Ci panowie pod przywództwem prezesa Orła protestują przeciw swoim własnym decyzjom. Jako anonim zgłaszają projekt likwidacji pasów do BP na co zostało wydane już ok 2 mln zł. Zgadnijcie kto za te lubelsko-białostockie zabawy niekompetentnych pseudo harcerzyków zapłaci? Ile kasy poszło na te przeróbki Cynamonowej i Dereniowej? Odpowiedzcie sobie sami
odpowiedz oceń komentarz 13 20
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ adamm
miesiąc temu ocena: 83% 7
to trzeba było tego nie robić - ale ty wolałeś wspierać dwóch panów tj. Wałkuskiego i Nawrockiego. Wolę aby moje podatki poszły na coś sensownego a nie bzdury które tu próbują wprowadzać pod przykrywką poprawy bezpieczeństwa a tak naprawdę pasów rowerowych z których NIKT nie korzysta. Poza tym skąd wiesz że to wprowadził PU? Śmieszy mnie tylko wasz jęk i oczernianie innych którzy zaczęli słuchać WIĘKSZOŚCI mieszkańców.
oceń komentarz 19 4
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ mieszkaniec
miesiąc temu ocena: 64%  6
Najfajniejsza jest manipulacja burmistrza, który twierdzi że ta liczba to wynik dobrej realizacji projektów. BUAHAHAHAHA. Gdyby był obszar ogólnodzielnicowy, jak to było w poprzednich latach, to zamiast dawać ten sam projekt w trzech obszarach byłby w jednym i automatycznie w każdym przypadku ilość spadłaby do jednego projektu z trzech, a tak to sztucznie zawyżono ilość poprzez zgłaszanie tych samych projektów w każdym obszarze. No ale może z brakiem wykształcenia idzie brak logicznego myślenia ?
odpowiedz oceń komentarz 7 4
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ adamm
miesiąc temu ocena: 85%  5
Jak zwykle jakiś rowerzysta powołuje się na Europę zachodnią... tam dzieci mogą jeździć po pasach a tutaj nie o czym sami mówią!! Tutaj dla nich dziecko to wróg którego trzeba wyeliminować bo nie można szybko jechać! Bardzo dobrze że w końcu ktoś ma zamiar przywrócić normalność na Ursynowie!!!
odpowiedz oceń komentarz 35 6
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Befsztyk
miesiąc temu ocena: 76% 4
W Berlinie to i panowie za raczke sie prowadzaja i nie jest to najlepszy przyklad. To, ze w Berlinie maja pasy rowerowe nie znaczy, ze u nas nie mozna budowac bezpiecznych sciezek z prawdziwego zdarzenia.
oceń komentarz 22 7
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Facepalm
miesiąc temu ocena: 81%  3
Bzdura w komentarzach. Zarówno jako koerowca, jak i rowerzysta uważam że znacznie bezpieczniejsze są ścieżki rowerowe oddzieone od chodników i ulic pasem zieleni. A ludzie optujący za tym pierwszym rozwiązaniem mają wyraźne klapki na oczach i nie są podatni na żadne merytoryczne argumenty. Co to za różnica czy projekt zgłasza kierowca samochodu, autobusu, tramwaju czy bombowca. Jakie to ma znaczenie w dyskucji o naszej dzielnicy?
odpowiedz oceń komentarz 26 6
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ adamm
miesiąc temu ocena: 88% 2
dla rowerzystów każdy kto nie chce pasów rowerowych jest po prostu zły a ze złem trzeba walczyć wszystkimi metodami tylko nie przypadkiem na argumenty - bo tych akurat nie mają!
oceń komentarz 21 3
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ stefan
miesiąc temu ocena: 87%  1
Nareszcie projekt zakładający likwidację obecnej dysfunkcjonalnej i niebezpiecznej BZDURY na Dereniowej, i utworzenie ścieżki rowerowej w miejsce obecnych pasów.
odpowiedz oceń komentarz 76 11
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji