Antyspam
› OGŁOSZENIA
› FIRMY
› ARTYKUŁY
ROENTGENA-01-02-do-31-03
B-1-POP-RADIO

Rewolucja na Jastrzębowskiego. Mamy projekt! Co się zmieni?

› bieżące 4 miesiące temu    15.12.2016
sSławek Kińczyk
komentarzy 43 ocen 26 / 46%
A A A
ul. Jastrzębowskiegoul. Jastrzębowskiego fot. SK

Jest projekt radykalnych zmian na kolejnej ulicy Ursynowa! Obok ul. Beli Bartóka zwężona zostanie także ul. Jastrzębowskiego. Dzielnica ma już gotowy projekt rewolucji. Co się zmieni?

Jastrzębowskiego to kolejna lokalna ulica Ursynowa, którą czeka rewolucja. Szeroka arteria ma zostać zwężona do jednego pasa w każdym kierunku. Poprawi się bezpieczeństwo pieszych - przy przejściach pojawią się azyle. Na Jastrzębowskiego wyznaczone zostaną także wzbudzające ogromne emocje pasy rowerowe. 

Inwestycja to realizacja projektu, który zwyciężył w III edycji Budżetu Partycypacyjnego. Jej autor Radosław Wałkuski przekonuje, że dzięki zwężeniu ulic oraz wprowadzeniu azyli radykalnie zmienia się sytuacja pieszych na drodze i to na plus. Podobne projekty wdrożono na ul. Cynamonowej oraz Dereniowej. 

Dzielnica otrzymała właśnie od miejskiego inżyniera ruchu zgodę na realizację projektu na Jastrzębowskiego. Prace nie ruszą jednak w tym roku, tak jak zakładano. Ratusz postanowił przeprowadzić dodatkowe konsultacje społeczne, co ma ogłosić na dzisiejszym spotkaniu z mieszkańcami  w Domu Kultury "Stokłosy" przy ul. Lachmanna (godz. 19:00), organizowanym przez lokalne stowarzyszenie "Projekt Ursynów".

Co jest w projekcie zmian na Jastrzębowskiego?

Ulica zostanie zwężona do pasów o szerokości 3 metrów każdy. Pośrodku, pomiędzy pasami staną elementy rozdzielające, w niektórych miejscach (na wysokości spółdzielni i bloku przy ZWM 15) będą to aż 4,5 metrowe pasy zieleni. Przystanki autobusowe są bez zatoczek (tak jak teraz), ale po zwężeniu nie będzie można legalnie wyminąć stojącego autobusu.

W przeciwieństwie do zmian na Bartóka projektant nie przewidział przesuwania przejść dla pieszych. Pozostają na swoich miejscach, czyli przy Jastrzębowskiego 3, przy Biedronce oraz przy budynku spółdzielni. Będą "obudowane" elementami poprawiającymi bezpieczeństwo, a więc wysepkami, słupkami i znakami.

Zostają zatoki do parkowania pomiędzy blokami ZWM 11 a 15 i po drugiej stronie. Na pozostałej długości Jastrzębowskiego będzie można parkować w wyznaczonych miejscach, ale tylko równolegle do ulicy. Oznacza to, że miejsc parkingowych będzie tyle samo co obecnie. Przynajmniej tak twierdzi urząd dzielnicy. Oczywiście znikną miejsca, które były wykorzystywane do postoju nielegalnie.

Z powodu zatok parkingowych, na których auta parkować będą poprzecznie, pasy rowerowe zostaną na ich wysokości przerwane i zastąpione tzw. sierżantami, czyli wymalowanymi strzałkami ze znakiem roweru, które informują rowerzystę o kierunku jazdy.

Zarówno kierowcy, jak i rowerzyści uważają to rozwiązanie za najsłabszy element projektu zmian na Jastrzębowskiego. - Współczuję kierowcy wyjeżdżającemu z zatoki, jeśli natrafi na rowerzystę, to wypadek murowany - mówi Arkadiusz, kierowca z Symfonii, komentujący projekt zmian na niedalekiej ul. Bartóka.

Wg urzędu dzielnicy wymalowanie w tych miejscach "sierżantów" jest najlepszym rozwiązaniem, bo pasów - zgodnie z interpretacją przepisów przez miejskiego inżyniera ruchu - w takich miejscach nie można wyznaczać.

ZOBACZ PROJEKT ZMIAN NA JASTRZĘBOWSKIEGO:

 

+ 12 głosów: 26 (46%) 14 -
dodaj zdjęcia Masz swoje autorskie zdjęcia? Dodaj je do naszego tekstu.
Komentarze (43)

Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

dodaj komentarz› pokaż według najstarszych
~ Hanna Żelichowska
4 miesiące temu ocena: 75%  43
Przecież na Jastrzębowskiego są wysepki, są światła, pasy dla pieszych! A ruch jest tak niewielki, że można na tej ulicy w szachy grać ... Czy na tej ulicy był kiedykolwiek jakikolwiek wypadek? Nie za bardzo rozumiem, o co chodzi? Na rowerach można przejechać między blokami lub nawet po chodnikach czy po ulicy, nie narażając się na kolizję z kimkolwiek. Uważam, że robienie tu inwestycji infrastrukturalnych jest niegospodarnością! I żeby mi tu żadnego drzewa ani krzewu nie wycięto!
odpowiedz oceń komentarz 6 2
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ BP
4 miesiące temu ocena: 17% 42
Pani Hanno. Po pierwsze dwa pasy powodują to, że kierowcy wyprzedzają-także przed pasami i znacznie przekraczają prędkość. Po drugie po chodniku nie wolno jezdzic rowerem a samochody parkuja (nielegalnie) w wielu miejscach na prawym pasie i uniemożliwiają jazdę rowerem po ulicy.
~ Mieszkanka okolic Cynamonowej
4 miesiące temu ocena: 50%  41
Sytuacja na drodze tak się zmieniła na plus , że na Cynamonowej jest więcej potrąceń pieszych przez samochody. Mieszkańcy Stokłosów, protestujcie póki nie ruszyła budowa. Później będziecie już bezradni i wściekli jadąc Jastrzębowskiego czy Bartoka.
odpowiedz oceń komentarz 23 23
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Kurnikow
4 miesiące temu ocena: 31% 40
Jeśli tak rzeczywiście jest jak pani piszę to proszę podać statystyki - ile było potrąceń na Cynamonowej przed modernizacją, a ile po, bo coś mi się zdaję, że nie opiera się pani na żadnych danych i najzwyczajniej w świecie kręci.
oceń komentarz 9 20
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ adamm
2 miesiące temu ocena: 50% 39
Kurnikow - od przebudowy cynamonowej w ciągu kilku miesięcy były 4 czy. 5 potrąceń pieszych. A ile wcześniej? ZERO
~ Pełnynocnik_rowerowy
4 miesiące temu ocena: 62%  38
Samochody znikną z ulic i garażów. I będzie wolne miejsce na uprawę kiełek do wegeburgerów !
odpowiedz oceń komentarz 16 10
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ stefan
4 miesiące temu ocena: 65% 37
A jarmuż. Co z jarmużem?
oceń komentarz 15 8
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Pełnynocnik_rowerowy
4 miesiące temu ocena: 91% 36
@ stefan O nie ! Tylko nie jarmuż ani żadne warzywa kapustne, bo wtedy zamiast zmniejszania gazów cieplarnianych nastąpi ich zwiększenie. Wyobraź sobie tę chmurę nad Urzędem, a może raczej URZĘDEM.
oceń komentarz 10 1
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ mój nik
4 miesiące temu ocena: 49%  35
"Wszystko dla poprawy bezpieczeństwa pieszych" terefere kuku... piesi zarówno na Cynamonowej jak i na Dereniowej maja w... nosie te wasze przejścia dla pieszych, łażą jak święte krowy i tak na przełaj, bo choćby przejść było co 30m to i tak za daleko... Przy przedszkolu na Teligi notorycznie rano ktoś stoi i czeka aż sznurek samochodów przejedzie Cynamonową, żeby wejść wprost w bramę przedszkola...bo do pasów za daleko! Taka mentalność.
odpowiedz oceń komentarz 17 18
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Jan
4 miesiące temu ocena: 60% 34
Przecież przedszkole przy Teligi przylega do Ghandi i jest spory kawałek od Cynamonowej. Szkoła jest bliżej, ale też w bramę wejść z Cynamonowej się nie da.
~ Kurnikow
4 miesiące temu ocena: 29% 33
Idąc dalej tym tropem myślenia najlepiej zlikwidować wszystkie przejścia dla pieszych. Ręcę opadają jak się czyta te komentarze orląt...
oceń komentarz 6 15
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ stefan
4 miesiące temu ocena: 58%  32
"Co się zmieni?" Otóż, wcale niekoniecznie się zmieni. Mieszkańcy zdaje się nie podzielają mesjańskich pomysłów p. Wałkuskiego. co pokazali wczoraj na spotkaniu - i pokażą jeszcze nie raz.
odpowiedz oceń komentarz 28 20
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Cytad
4 miesiące temu ocena: 58%  31
Nie jest to głupie. Widzę, że dobrze rozwiązany jest lewoskręt do Biedronki (jazda prosto bez konieczności zmiany pasa, gdy ktoś skręca), no i mam nadzieję, że wyjazdy od strony Zamiany zostaną ucywilizowane - teraz przez parkujące pojazdy wyjazd na prawy pas jest jak rosyjska ruletka, nic nie widać. A Jastrzębowskiego i tak jest de facto jednopasowa. Natomiast oprotestowałbym zwęzanie Herbsta - to, co się obecnie dzieje przed al KEN po zmianie cyklu świateł i likwidacji strzałki - to masakra jakaś
odpowiedz oceń komentarz 19 14
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ seba
4 miesiące temu ocena: 77%  30
Ludzie! czy ktoś wie ile jeszcze ulic pan Wałkuski zamierza rozpieprzyć? Niech w swoim mieszkaniu sobie zwęża co mu się podoba, od publicznych ulic wara!
odpowiedz oceń komentarz 27 8
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Kurnikow
4 miesiące temu ocena: 29% 29
I właśnie takie komentarze pokazują jaki ciemny lud się tu udziela. Wałkuski zgłosił projekt do BP. Każdy mógł zgłosić jakikolwiek projekt mu się podobało. Projekt Wałkuskiego uzyskał najwięcej głosów więc powinien zostać zrealizowany.
oceń komentarz 6 15
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ stefan
4 miesiące temu ocena: 81% 28
~~Kurnikow Ale zrealizowany nie zostanie. Jest bowiem kukułczym jajem podrzuconym mieszkańcom Ursynowa, i wybranym bynajmniej nie przez nich, a stronników Zielonego Mazowsza z całej W-wy. A mieszkańcy dopiero zorientowali się, co chciało im się uszyć za plecami. I, jak widać, zachwyceni nie są.
oceń komentarz 13 3
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Kurnikow
4 miesiące temu ocena: 17% 27
stefanie, wiem, że wychodzisz z założenia, że mieszkańcy to ciemny lud, który nic nie wie i niczym się nie interesuje i trzeba Kamila Orła, żeby ich oświecił. Moim zdaniem jednak mieszkańcy wybrali świadomie i jak na głosowanie w BP projekt uzyskał całkiem wysoki wynik i zostanie zrealizowany pomimo jazgotu populistów.
oceń komentarz 2 10
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ stefan
4 miesiące temu ocena: 85% 26
~~Kurnikow Mieszkańcy nie brali w ogóle udziału w opracowywaniu i głosowaniu nad tym bzdetem. I teraz najwyraźniej nie są zachwyceni próbami bohaterskiego uratowania ich przed nimi samymi :-) I dlatego też ten "projekt" podzieli los swojego braciszka dot. Stryjeńskich. Może mały zakładzik?
oceń komentarz 11 2
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Łukasz
4 miesiące temu ocena: 53%  25
Ja bym tą sygnalizację na środku Jastrzębowskiego przebudował na minirondo. Ruch odbywałby się płynniej, a równocześnie dałoby się wyznaczyć więcej miejsc parkingowych, a i pasy rowerowe mogłyby być dłuższe.
odpowiedz oceń komentarz 8 7
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Maciek
4 miesiące temu ocena: 52%  24
Cenię serwisy lokalne, ale takie nagromadzenie bzdur jak w pierwszym zdaniu naprawdę irytuje. Primo, ulica nie zostanie zwężona - przekrój i liczba pasów pozostaną bez zmian, tyle że organizacja ruchu będzie lepiej dostosowana do potrzeb lokalnych. Secundo, Jastrzębowskiego to nie jest żadna arteria, tylko ulica lokalna o znikomym natężeniu ruchu (na mapie Warszawskich Pomiarów Ruchu nawet nie zasługuje na podanie go w liczbach. Rozumiem dążenie do maksymalizacji klikalności i komentarzy, ale po co wprowadzać czytelników w błąd i budzić niepotrzebne emocje?
odpowiedz oceń komentarz 28 26
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ antek
4 miesiące temu ocena: 45%  23
Te zmiany są konieczne.
odpowiedz oceń komentarz 31 38
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Jan
4 miesiące temu ocena: 65% 22
To chyba literówka, zamiast "konieczne" miało chyba być "komiczne".
oceń komentarz 11 6
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Kurnikow
4 miesiące temu ocena: 37% 21
Są i szkoda, ze ludzie tego nie rozumieją i jeszcze dają się podpuszczać politykom.
oceń komentarz 7 12
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ stefan
4 miesiące temu ocena: 88% 20
Ach, ci ludzie tacy ciemni, nie chcą jeździć na rowerkach i dać się uratować Wałkuskiemu :-)
oceń komentarz 14 2
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ adamm
4 miesiące temu ocena: 62%  19
Wiecie co się zmieni? Zmieni się to że ludzie będą się wkurzać każdego dnia na wprowadzone zmiany. Ale spoko "rowerzyści" będą happy!! A i zapytajcie Wałkuskiego co macie zrobić z autami bo mi tak zaparkowane na jezdni w niczym nie przeszkadzały a teraz ich tam już nie postawicie...
odpowiedz oceń komentarz 34 21
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Mętna Woda
4 miesiące temu ocena: 40%  18
Urząd ogłosi o konsultacjach na spotkaniu organizowanym przez Projekt Ursynów. Brawo Kempa. Jestem pod wrażeniem działalności Urzędu. Kto tu jest Burmistrzem Kempa czy Orzeł.
odpowiedz oceń komentarz 19 28
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Kurnikow
4 miesiące temu ocena: 40% 17
Skąd takie kuriozalne info? I kto uwierzy w taką głupotę? W sprawie Stryjeńskich też miał być konsultacje, i co? I kempa się z nich po tygodniu frajersko wycofał. Te wszystkie kempy, orły, pomianowskie i jurczynskie juz dawno powinny być wywiezione na śmietnik.
oceń komentarz 20 30
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Makao
4 miesiące temu ocena: 57% 16
Wycofał się bo robi miejsce dla Projektu Orzeł aby ten mógł organizować spotkania z mieszkańcami i protestować przeciwko swoim własnym decyzjom. Dzięki Kempie jakiś Orzeł zbiera Wasze dane osobowe na przyszłe wybory, tylko pogratulować Robertowi, że nadstawia dobre imię swojej partii dla jakiegoś wyrachowanego dzieciaka z Lublina. Wstyd.
oceń komentarz 26 20
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Kurnikow
4 miesiące temu ocena: 36% 15
Info o "konsultacjach" się sprawdziło, czyli jednak Mętna Woda blisko pokoju burmistrza urzęduje na Ken61.
~ elfw
4 miesiące temu ocena: 65%  14
Azyle już są jak widać na zdjęciu. Ulica prawie jednopasmowa przez zaparkowane samochody oraz przystanki na prawym pasie. W środku Jastrzębowskiego światła przy Biedronce, zielone trzy razy dłuższe dla pieszych niż dla samochodów. Rowerzyści mogą jechać w miarę równolegle KEN, Rosoła-Anody czy alejkami między blokami. Jaka ma być korzyść z tych zmian, poza zyskiem firmy realizującej "rewolucję". Pan redaktor mógłby więcej nam napisać, również biorąc pod uwagę komentarze z artykułu o Bartoka.
odpowiedz oceń komentarz 37 20
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ REDAKCJA
4 miesiące temu ocena: 40% 13
Dziś wieczorem posłuchamy co mówią mieszkańcy i zdamy relację.
~ elfw
4 miesiące temu ocena: 88% 12
Droga Redakcjo, w artykule powyżej są tylko głosy entuzjastyczne (np. p.Wałkuski) względnie neutralne (np. p.Arkadiusz) wobec "rewolucji". Tym bardziej będę ciekaw Waszej relacji z dzisiejszego spotkania.
oceń komentarz 23 3
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ adamm
4 miesiące temu ocena: 78% 11
elfw: korzystają jak widać Ci co maja skorzystać. Widzisz inne wytłumaczenie? Ten projekt to farsa jak i pozostałe zwężenia.
oceń komentarz 14 4
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Kurnikow
4 miesiące temu ocena: 44% 10
Nie wierze, że w mojej kochanej, inteligenckiej dzielnicy jest aż tylu tumanów, którzy są przeciwnikami poprawy bezpieczeństwa pieszych!
~ stefan
4 miesiące temu ocena: 85% 9
~~Na szczęście, w mojej ukochanej dzielnicy pedalarscy fanatycy stanowią, jak widać, pomijalną mniejszość :-)
oceń komentarz 11 2
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Kurnikow
4 miesiące temu ocena: 18% 8
I na tym polega właśnie największa luka w Waszym rozumowaniu droga zgrajo populistów. Orzeł, niczym Jarosław Kaczyński wymyślił Wam wroga - lobby rowerowe i teraz tłuczecie te głupoty, a ja drogi Stefanku mam serdecznie wywalone czy będą pasy rowerowe czy nie, bo mi nie zależy na komforcie rowerzystów, ani kierowców, tylko na bezpieczeństwie pieszych, ale wątpie, żebyś był w stanie to zrozumieć.
~ stefan
4 miesiące temu ocena: 83% 7
W d...mam Orła, i w przeciwieństwie do was, sekciarze, nie potrzebuję guru, żeby wskazywał mi kierunek :-) A żenujący szantaż moralny dot. bezpieczeństwa możesz sobie darować - nie jesteś na zebraniu komsomołu.
oceń komentarz 10 2
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ k
4 miesiące temu ocena: 52%  6
idioci
odpowiedz oceń komentarz 13 12
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Kamil
4 miesiące temu ocena: 54%  5
Przybywajcie i dane osobowe mi oddajcie :)
odpowiedz oceń komentarz 14 12
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Befsztyk
4 miesiące temu ocena: 85%  4
No i jak to skomentowac? Przeciez tu rece opadaja...
odpowiedz oceń komentarz 17 3
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Barbara
4 miesiące temu ocena: 86%  3
Najpierw trzeba usunac reklamy drogowe w pasie drogi ul.Jastrzebowskiego, niestety mimo zgloszen nikt nie chce reagowac. Znaki B-36 powinny byc czesciej stawiane,zeby nie parkowac na przejsciach dla pieszych i przystankach.
odpowiedz oceń komentarz 6 1
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ elfw
4 miesiące temu 2
Litości, po co stawiać B-36 (po naszemu, znak zatrzymywania) tam gdzie parkować i tak absolutnie nie wolno na podstawie ogólnych przepisów? No chyba że ktoś robi i stawia te znaki i podatnik mu za to zapłaci, to wtedy chce żeby ich było jak najwięcej :)
~ adamm
4 miesiące temu ocena: 100% 1
elfw: Barbara ma rację. B36 zakazuje Ci parkowania a z tabliczką T-24 dałby możliwość reakcji służb mundurowych w 100%. Poza tym jak pokazuje życie w Warszawie tam gdzie nie ma B36 wszyscy parkują...