Antyspam
› OGŁOSZENIA
› FIRMY
› ARTYKUŁY
A1-DaGrasso-od-01-10-2017-do-31-12.2017
B-1-POP-RADIO

To już pewne. Po latach walki linia 195 wraca na Trakt Królewski!

› komunikacja 23 dni temu    29.09.2017
sMarta Siesicka-Osiak
komentarzy 15 ocen 14 / 43%
A A A
 fot. SK

Wieloletnia batalia mieszkańców i radnych o przywrócenie starej trasy autobusu 195 jest wygrana! Linią znów będzie się można dostać na Trakt Królewski - zapowiedział dyrektor przewozów warszawskiej komunikacji miejskiej.

Historia linii 195 sięga 1979 r., autobus kursował wtedy na trasie: Plac Piłsudskiego - Jastrzębowskiego. Przez kolejne dwadzieścia trzy lata jeździł z Ursynowa przez Trakt Królewski do Huty, aż do czasu, kiedy pojawiła się pierwsza groźba likwidacji. Mediacje i protesty zapobiegły kasacji linii, ale trasę skrócono do przystanku Rakowiecka-Sanktuarium. Mieszkańcy nie odpuścili i regularnie do tematu wracali.

Zarząd stołecznej komunikacji nie zgadzał się na zmianę trasy, twierdziąc, że z Ursynowa do centrum najlepiej dojechać metrem. Argumentowali też, że na skróconej trasie autobus "wozi powietrze". Najwyraźniej petycje i wnioski, skłoniły Zarząd Transportu Miejskiego do zmiany stanowiska. W środę w ursynowskim ratuszu ogłosił to przedstawiciel ZTM.

- Dostawaliśmy wnioski od mieszkańców i radnych, przeprowadziliśmy analizy i okazało się, że wydłużenie trasy linii 195 na Plac Trzech Krzyży będzie możliwe – mówi Andrzej Franków, dyrektor pionu przewozów w ZTM.

- Mamy zaplanowany przetarg na nowe autobusy. Ogłosimy go prawdopodobnie do końca roku. Linia 195 będzie mogła zostać wydłużona od września przyszłego roku – dodaje.

Z linii 195 korzystają w dużej mierze starsi ludzie, dla których odgrywa strategiczną rolę w podróżowaniu po Warszawie. Często dojeżdżają nią do Centrum Onkologii, bądź do mokotowskich szpitali.

- Nie wszędzie da się dojechać metrem - mówi pani Jadzia, która linię 195 pamięta od kiedy mieszka na Ursynowie. - Kiedyś jeździłam do miasta, teraz niestety głównie odwiedzam szpitale.

W batalii o przywrócenie starej trasy linii 195 od samego początku uczestniczyła radna Ewa Cygańska. Mieszkańcy przychodzili do niej i prosili o interwencję, nie tylko w kwestii zmiany trasy, ale częstotliwości kursowania autobusu. Po ostatnich zmianach linia przestała jeździć w weekendy, a w tygodniu autobus pojawiał się na przystanku co pół godziny. Mieszkańcy okrzyknęli go „PKS 195”, na przystankach pojawiły się plakaty z hasłami „Ursynów to nie wiocha”.

- Batalia o 195 zaczęła się jeszcze w ubiegłej kadencji, przygotowałam trzy uchwały w tej kwestii. Mieszkańcy wciąż mnie atakowali, prosili o pomoc, a radny jest od tego, żeby im pomóc. Przygotowywałam „plakaty rozpaczy”, pisałam pisma, chodziłam do dyrektora ZTM osobiście i chyba to w jakiś sposób pomogło – mówi Ewa Cygańska.

ZTM deklaruje wydłużenie trasy 195 od przyszłego roku. Co z częstotliwością kursowania? Tego na razie nie wiadomo.

+ 6 głosów: 14 (43%) 8 -
dodaj zdjęcia Masz swoje autorskie zdjęcia? Dodaj je do naszego tekstu.
Komentarze (15)

Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

dodaj komentarz› pokaż według najstarszych
~ Łukasz
20 dni temu ocena: 100%  15
Z czego tu się cieszyć, dziad zostanie wydłużony do P3K, w zamian za to potną 166 lub 503...
odpowiedz oceń komentarz 6 0
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ ztm
20 dni temu ocena: 100%  14
Owszem, 195 pojedzie na Plac Trzech Krzyży, ale przez Puławską i Al. Szucha.
odpowiedz oceń komentarz 5 0
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ smerf_maruda
20 dni temu ocena: 83%  13
Walczyliscie o ten badziew a stracimy 504 (!!). Ma jezdzic prosto Stryjenskich i Dereniowa, wiec zostana od niego odcieci mieszkańcy Belgradzkiej, KEN, Polaka i Plaskowickiej. Moze zawalczcie o naprawde przydatne 504, a nie o muchowoz ktorym jezdzi 5 osob na krzyz?! 504 powinien jechac tak: Stryjenskich-Belgradzka-KEN-Gandhi z przytsankiem na wyokosci jeszcze istniejacej petli, a wtedy juz syfu Karczewskiego.
odpowiedz oceń komentarz 5 1
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ :)
23 dni temu ocena: 50%  12
Jak będzie na Pl Trzech Krzyży to jak w latach 90-tych trasa 477
odpowiedz oceń komentarz 2 2
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Łukasz
19 dni temu ocena: 100% 11
I jak została zlikwidowana, nikt po niej nie płakał. Ale o czym tu pisać, jak Lenarczyk za głosy jest w stanie przywrócić 104 (dla przypomnienia WYCZÓŁKI [d.FABRYKA DOMÓW] – Łączyny – Galopu – Poleczki – Puławska – Wałbrzyska – Nowoursynowska – Ciszewskiego – Kiedacza – Nugat – Gandhi – Dereniowa – Ciszewskiego – URSYNÓW POŁUDNIOWY. - częstotliwość co ok. 120 minut)...
~ Gienia
23 dni temu ocena: 78%  10
A jeszcze przed chwilą miała być likwidowana ze względu na biznesy straganowe tych radnych platformy. Nie nadążam już.
odpowiedz oceń komentarz 7 2
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Mietek
23 dni temu ocena: 50%  9
Przecież już obecnie długość trasy od Dolnej do pętli Rakowiecka-Sanktuarium jest dłuższa jak odległość Dolna-Plac Trzech Krzyży (jest porównywalna do odległości Dolna-Uniwersytet, trochę brakuje do pętli pl. Piłsudskiego). To dlaczego już nie można zmienić (ten sam tabor i częstotliwość)...tylko czekać 12 miesięcy ....jakaś kolejna ściema
odpowiedz oceń komentarz 4 4
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ zenek blues
23 dni temu ocena: 0% 8
Popieram Bardzo słuszna uwaga. Odległość ta sama. Potrzeba wielokrotnie większa. 195 do Pl. Piłsudskiego potrzebny wszystkim kochającym Warszawę i studentom , ale Zenek z ZTM ma szwagra, który ma kawalerkę kontaktową na Rakowieckiej i dlatego 195 jeździ właśnie tam.
~ kocur
20 dni temu ocena: 100% 7
Bzdura. Studenci jeżdżą na Uniwersytet metrem albo 503.
~ volta2
23 dni temu ocena: 36%  6
chyba mieszkańcy zapominają, że na trakt królewki mamy meto. z przesiadką na świętokrzyskiej i z dojazdem do nowego światu. całość zajmie 25 min + dojście/dojazd do metra(max10min) po diabła wpuszczać kolejne autobusy w zakorkowaną nowourysnowską, która na odcinku do sikorskiego zamiast jechać to stoi, odkąd nam wpuścili ruch z autostrady. będzie się stało jeszcze dłużej, autobusy ukopcą jeszcze więcej spalin a tymczasem metro poza godzinami szczytu wiezie powietrze na przystankach ursynowskich. i jakiś radny do tego jeszcze rękę przykłada? skandal. jak komuś na pl 3krzyży 166 nie odpowiada to i nie skorzysta ze 195.
odpowiedz oceń komentarz 4 7
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Bogna
23 dni temu ocena: 33% 5
Jak się ma 30 lat to zajmie 25min jak ktoś jest starszy pewnie woli mieć autobus i do celu. Takie są realia. Ja jednak widzę inny problem. Autobus 195 jeździ co pół godziny i wiecznie jest pusty - więc o co ta walka?
~ zembaty
23 dni temu ocena: 17% 4
A ty czym jeździsz volta2 ? Schody, schody, schody plus ogromne przestrzenie dojścia do świateł do przejścia dla pieszych przez jezdnię. Będziesz kiedyś miał złamaną nogę , to porozmawiamy !
~ Cytad
23 dni temu ocena: 80%  3
Wrzesień przyszłego roku? Czyli takie na św. Nigdy. I plac Trzech Krzyży też trochę donikąd i pokrywać się będzie ze 166 trochę. No ale dobra decyzja. Myślę, że dobrze byłoby też, by linia wróciła na trasę przy metrze Stokłosy
odpowiedz oceń komentarz 8 2
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Wiktor
23 dni temu ocena: 38%  2
Ja pisałem do Pawła Lenarczyka, który angażował się w tę sprawę. Dziękuję Panie Pawle.
odpowiedz oceń komentarz 5 8
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Wszystkiego
23 dni temu ocena: 100%  1
Historia trasy nie ma wiele wspólnego z rzeczywistością linia skrócona nie dojeżdżała już do Huty. I tak naprawdę to 195 jeździła Traktem Królewski cały czas (Sobieskiego), więc tytuł trochę nieprecyzyjny.
odpowiedz oceń komentarz 8 0
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji